Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

Apisto

Medlem
Har en ARN-CPH-AMS i juni där CPH-AMS nu också blivit 737-700 från A320neo.

Känns som det är lite hopplöst att boka MR nu såvida man inte bokar resor med mindre än 14 dagar kvar till resan.
 

Protein48

Medlem
Hur gör man rent praktiskt när avbokningarna/ändringarna börjar trilla in?
Fått den första nu med ändring av flygtid med 9h. Väljer jag ”apply for cancellation and refund” och mailar kundtjänst om poängen och segmentet?
Ja, du väljer "tack, men nej tack" och avbokar för att därefter claima via mail. Jag gjorde så med en resa jag bokat på Lufthansa.se (ARN-FRA-MLA) där SAS skulle utföra ARN-FRA . Fick statuspoäng för SAS leg.
 

fly4fun

Medlem
Om nån verkligen vill komma iväg så kan jag tipsa att boka ARN-AGP-ARN. Dom absolut flesta planen går precis som planerat. Dock krävs coronatest för att komma med ombord skulle jag gissa.
 

aikelo

Medlem
Om nån verkligen vill komma iväg så kan jag tipsa att boka ARN-AGP-ARN. Dom absolut flesta planen går precis som planerat. Dock krävs coronatest för att komma med ombord skulle jag gissa.
Vet inte det riktigt. Fick morgonflighten den 24 Maj inställd för drygt en vecka sedan. Ombokad till en A319 dagen innan. (Som lär bli inställd)
 

GoranC

Medlem
Efter lång flygabstinens är det dags att börja flyga inrikes för att få poäng till LTG. Har då frågor om SAS inrikes på Arlanda:
- Inrikes går väl nu från Terminal fem? Är det då samma lokaler som utrikesflyget eller en egen avdelad del?
- Incheckning på samma ställe som utrikes och detsamma med säkerhetskontroller? Tillgång till fast track som Eurobonus guld?
- Kan man som inrikesflygande använda SAS Goldlounge som Eurobonus guld?
 

Tveket

Medlem
Efter lång flygabstinens är det dags att börja flyga inrikes för att få poäng till LTG. Har då frågor om SAS inrikes på Arlanda:
- Inrikes går väl nu från Terminal fem? Är det då samma lokaler som utrikesflyget eller en egen avdelad del?
- Incheckning på samma ställe som utrikes och detsamma med säkerhetskontroller? Tillgång till fast track som Eurobonus guld?
- Kan man som inrikesflygande använda SAS Goldlounge som Eurobonus guld?

Ja, på samtliga frågor :). Det finns i nuläget dock bara en SAS lounge, som är i guld-delen. Sparsamt utbud, ingen alkohol.
 

fly4fun

Medlem
Vet inte det riktigt. Fick morgonflighten den 24 Maj inställd för drygt en vecka sedan. Ombokad till en A319 dagen innan. (Som lär bli inställd)

Självklart kan enstaka flighter bli inställda eller ändrade. Men den absoluta majoriteten går enligt plan. Jag och familjen har över 20 flighter ARN-AGP-ARN i år utan en enda ändring. Vissa dagar har SAS haft upp till 3 flighter åt varje håll, så det finns efterfrågan.
 

Mackan-j

Medlem
Likt AGP gäller detsamma ALC, har 3 vändor inbokade ner dit innan juni för att kvalificera mig till diamond. Samtliga ligger än så länge kvar som 320N och har kollat tidigare flighter under vintern och alla verkar gå som de ska.
 

Apisto

Medlem
Kör ni då vändande flyg på AGP/ALC? Det är ju ganska långa flighter, och med ffa direktflyg istället för byte i cph så blir det 1500 istället för 2250 poäng i plus. blir ju skillnad på 6000 poäng när man kör x4.
 

Mackan-j

Medlem
Kör ni då vändande flyg på AGP/ALC? Det är ju ganska långa flighter, och med ffa direktflyg istället för byte i cph så blir det 1500 istället för 2250 poäng i plus. blir ju skillnad på 6000 poäng när man kör x4.

Jag åker ner till mina föräldrars hus och sover där nere minst en natt, officiellt utåt är anledningen till resorna att ”kolla till” deras renovering av huset men till det hade kanske en resa varit lagom:rolleyes:

Jag funderade först på att boka med stopp i cph för mer poäng men eftersom det råder osäkerhet om dom flighterna går så kör jag säkert med direktflyg istället
 
Toppen