Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Tongen2

Medlem
Som nämnts, checka in i appen eller i automat på avreseflygplatsen. På vissa flygplatser (exvis VBY när jag gjorde en MR för några år sedan) måste man ut och in genom en ny säkerhetskontroll oavsett.
Samma på SDL när jag gjorde detta en gång.
Men det är ju så pass liten flygplats så det hinner man utan problem!

Jag försökte boka tur och retur med för kort mellanlandning på classic-sidan, kommer så långt som att jag ska betala och får sen upp ett felmeddelande när jag går vidare. Det ska väl gå? Har ju gått tidigare vad jag minns

Edit: resa med poäng+pengar försökte jag boka
 

Skogi

Medlem
Är det någon som har gjort det - att boka 2 enkelresor med vändande flyg?
Hur gör man med check-in på hemresan? Måste man springa ut till avgångshallen för check-in och sen gå genom säkerhetskontrollen?


Man skulle kunna säga att jag har viss erfarenhet av det ovan nämnda. Så här gjorde jag när jag genomförde mina resor.

Incheckning via appen, ut ur planet vid landning, 5 meter åt vänster och vips så är du tillbaka i boardingkön. Ingen säkerhetskontroll, helt idiotsäkert. På MMX behöver du inte gå ut ut till avgångshallen.
 

Kimmen00

Medlem
Jag blev utskrattad på Arlanda av checkin-personalen som trodde jag försökte samla poäng på min bokade award när jag bad dem lägga in mitt guldkort. Fick förklara att det är för fast track, lounge och bagage.

Men nej, man kan inte samla segment på bonusresor. Men hade varit intressant att prova ändå, nu när det ändå finns skriftligt.

Det där råkar jag ofta ut för.. 'varför ska vi lägga in sånt, det är ju en bonusresa?'
Doh..
 
  • Gilla
Reactions: hco

Bjjb

Medlem
Nu när det är så högt som 4ggr intjäning så börjar jag överväga att flyga bara för statusens skull.

Hittils har mitt flygande enbart varit internationellt, från Göteborg och en gång med byte på Arlanda.
Så det skulle för min del kännas bättre med mer information om flygplatserna och jag har tittat på några av de små men inte hittat några kartor över terminalbyggnaderna.

Så angående vändande plan så har vi:
Direkt till avgångshallen
  • GOT
  • MMX
Säkerhetskontroll (om än inget problem)
  • VBY
  • SDL

Kan någon fylla på med fler flygplatser?
 
Nu när det är så högt som 4ggr intjäning så börjar jag överväga att flyga bara för statusens skull.

Hittils har mitt flygande enbart varit internationellt, från Göteborg och en gång med byte på Arlanda.
Så det skulle för min del kännas bättre med mer information om flygplatserna och jag har tittat på några av de små men inte hittat några kartor över terminalbyggnaderna.

Så angående vändande plan så har vi:
Direkt till avgångshallen
  • GOT
  • MMX
Säkerhetskontroll (om än inget problem)
  • VBY
  • SDL

Kan någon fylla på med fler flygplatser?
Inrikesdestinationer hittar du här, Flyg till Sverige | SAS

KRN går man direkt till bagageband (om det inte finns någon dold dörr jag aldrig tänkt på? aldrig tänkt på vändande plan där) men det är en väldigt liten flygplats så det borde inte vara några problem.

Det går ett flyg om dagen. När jag var i Abisko i somras tog jag kollektivtrafik till flygplatsen, bussen åkte då tjugo minuter omväg för att visa upp nya Kiruna, "eftersom alla ändå ska med samma flyg och ni hinner gott och väl". Han passade på att stanna till vid en bensinmack för att tanka också och sade åt passagerarna att passa på att köpa lite billig godis på macken eftersom det är billigare än på flygplatsen. Kändes väldigt osvenskt för att vara linjetrafik.

Edit, dubbelkollade just och idag går det visst 2-3 stycken vissa få dagar, men de flesta bara ett plan.
 
Last edited:

Skogi

Medlem
Inrikesdestinationer hittar du här, Flyg till Sverige | SAS

KRN går man direkt till bagageband (om det inte finns någon dold dörr jag aldrig tänkt på? aldrig tänkt på vändande plan där) men det är en väldigt liten flygplats så det borde inte vara några problem.

Det går ett flyg om dagen. När jag var i Abisko i somras tog jag kollektivtrafik till flygplatsen, bussen åkte då tjugo minuter omväg för att visa upp nya Kiruna, "eftersom alla ändå ska med samma flyg och ni hinner gott och väl". Han passade på att stanna till vid en bensinmack för att tanka också och sade åt passagerarna att passa på att köpa lite billig godis på macken eftersom det är billigare än på flygplatsen. Kändes väldigt osvenskt för att vara linjetrafik.

Edit, dubbelkollade just och idag går det visst 2-3 stycken vissa få dagar, men de flesta bara ett plan.

Nu när det är så högt som 4ggr intjäning så börjar jag överväga att flyga bara för statusens skull.

Hittils har mitt flygande enbart varit internationellt, från Göteborg och en gång med byte på Arlanda.
Så det skulle för min del kännas bättre med mer information om flygplatserna och jag har tittat på några av de små men inte hittat några kartor över terminalbyggnaderna.

Så angående vändande plan så har vi:
Direkt till avgångshallen
  • GOT
  • MMX
Säkerhetskontroll (om än inget problem)
  • VBY
  • SDL

Kan någon fylla på med fler flygplatser?

Om man ska ta vändande plan på Kiruna så måste man gå igenom säkerhetskontrollen. Samma gäller även på Ronneby. Det är dock inget större bekymmer då säkerhetskontrollen i princip bör vara tom.
 

Ricci

Medlem
Nu när det är så högt som 4ggr intjäning så börjar jag överväga att flyga bara för statusens skull.

Hittils har mitt flygande enbart varit internationellt, från Göteborg och en gång med byte på Arlanda.
Så det skulle för min del kännas bättre med mer information om flygplatserna och jag har tittat på några av de små men inte hittat några kartor över terminalbyggnaderna.

Så angående vändande plan så har vi:
Direkt till avgångshallen
  • GOT
  • MMX
Säkerhetskontroll (om än inget problem)
  • VBY
  • SDL

Kan någon fylla på med fler flygplatser?
Direkt till avgångshallen
  • GOT
  • MMX
  • ARN

 
Stockholm - Skellefteå (första flight 08:00)
Skellefteå - Stockholm - Göteborg
Göteborg - Stockholm - Skellefteå
Skellefteå - Stockholm (Hemma igen vid 16:00)

Ingen kommer fatta vad jag gjort, jag kan jobba från planet. Snacka om "Mobile office"

Räknar jag rätt om jag får det till 24 flights med denna bonus?
I så fall har jag roligt nöje nu i 4 dagar för att nå Eurobonus Diamond under april!! :)

Sista året som SAS ungdom, och kostnad för en dag 3000kronor.
Totalt till diamant 12tkr.
 

FilipJ

Medlem
Stockholm - Skellefteå (första flight 08:00)
Skellefteå - Stockholm - Göteborg
Göteborg - Stockholm - Skellefteå
Skellefteå - Stockholm (Hemma igen vid 16:00)

Ingen kommer fatta vad jag gjort, jag kan jobba från planet. Snacka om "Mobile office"

Räknar jag rätt om jag får det till 24 flights med denna bonus?
I så fall har jag roligt nöje nu i 4 dagar för att nå Eurobonus Diamond under april!! :)

Sista året som SAS ungdom, och kostnad för en dag 3000kronor.
Totalt till diamant 12tkr.
Jobba? Du kommer ha fullt upp med att uppdatera oss via en live ;)
 
Toppen