Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Skogi

Medlem
Ja det är helt rätt! Skönt att du livar upp stämningen och ser detta från den ljusa sidan! :D

Rent allmänt stämmer ju detta du skriver ovan men för mig personligen har det blivit ett stort problem då SAS inte säljer en enda biljett förrän i mitten av augusti till och från Sundsvall... :( Därav att jag tappat stinget :( Sista hoppet levde på att de kanske krediterar x4 ändå, men verkar ju inte som så och egentligen kanske fullt rimligt att inte göra det. Men vem vet! Kanske kommer en till kampanj längre fram som jag kan göra revansch på!

Hoppas det går bra för er som knåpat ihop rutter!

Äsch! Det är ju bara att bränna nattåget/bilen Sundsvall-Umeå, sedan UME-ARN-LLA-ARN-GOT-ARN-UME och kvällståget/bilen hem igen, alternativt övernatta i Umeå några nätter, lär gå jämnt upp med transportkostnaden och är nog att föredra. ;)

Förhoppningsvis ser vi fler av dessa kampanjer, även fast jag själv tvivlar på det.
 

GOTBound

Medlem
Jag har fått en av bokningarna som ändrats till B737-700 ändrat igen till "riktiga" avgångar, men nu är det bara 40 minuters bytestid i CPH.
Vet vi om SK flyger med "vändande flygplan" ARN-CPH-ARN?
Biljetten är en t&r GOT-CPH.
 

Tobbe.O

Medlem
Jag har fått en av bokningarna som ändrats till B737-700 ändrat igen till "riktiga" avgångar, men nu är det bara 40 minuters bytestid i CPH.
Vet vi om SK flyger med "vändande flygplan" ARN-CPH-ARN?
Biljetten är en t&r GOT-CPH.

Mellan ARN - CPH flygs det för det mesta med vändande plan. Om planet kommer från Köpenhamn så vänder det på Arlanda och plan som kommer från Arlanda vänder i Köpenhamn :)
 

MaLund13

Medlem
I CPH är det bara att stanna vid gate och kliva på igen?
Nej, för med internationella flyg transporteras alla passagerare med buss till deras Coronatest-anläggning, som ligger längst österut i terminalen. Man får gå förbi den om man transfererar vidare men det är ändå en lång promenad tillbaka genom hela terminalen.

(Iaf var detta processen när jag för 3 veckor sedan anlände från ARN)
 

GOTBound

Medlem
Nej, för med internationella flyg transporteras alla passagerare med buss till deras Coronatest-anläggning, som ligger längst österut i terminalen. Man får gå förbi den om man transfererar vidare men det är ändå en lång promenad tillbaka genom hela terminalen.

(Iaf var detta processen när jag för 3 veckor sedan anlände från ARN)
Löser man detta på 40 minuter?
 

majoren

Medlem
Efter att genom denna tråd förstått att internationella flygningar där man återvänder med vändande plan är mer än tveksamma p.g.a. Covid-19 samt krav på PCR-test m.m., så återstod bara inrikes i SAS plus. Det är också tidseffektivt räknat i poäng/nedlagd tid. Kollade först vilka avgångstider/flighter som normalt inte ställs in. SAS kan ju till en destination en given dag ha tio flighter för försäljning, men när det är dags att flyga någon månad senare är alla utom tre inställda. Bokade sedan till lägsta pris "säkra avgångar" ARN-MMX, MMX-ARN-VBY, VBY-ARN-GOT, GOT-ARN. Det blev en avkopplande dag. Alla flighter gick i tid, problemfria byten i Malmö, Göteborg och Visby.
 
Toppen