Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av GOTBound, 12 Mars 2021.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Disclaimer; diskussion kring lämpligheten av att genomföra segment runs under en pågående pandemi undanbedes vänligen men bestämt.
    Lämpligheten lämnar jag till envars egna omdöme.

Behåll eller nå en högre medlemsnivå i EuroBonus | SAS

Jag har idag ingen status hos SAS eller inom *A. Efter att jag blev skriv på här på forumet för nästan två priserna har jag blivit en mer medveten resenär [och poängsamlare].

Att genom endast 3st segment runs GOT-ARN-XXX t&r nå Eurobonus Gold lockar såklart. För mitt pre-Covid-19 resemönster som enbart består av semester/nöjes resor är det nästintill för bra för att vara sant med denna deal.

Tanken med tråden är att posta billiga segments run som inspiration och tipps för de som tänker satsa på Gold eller Diamond.

GOT-ARN-VBY, enkelbiljett x2 för totalt 2 400 kr finns under flertalet dagar i maj. Notera att det är 25 min connection i VBY därav två enkelbiljetter.
    Detta ger EuroBonus Gold för 7 200 kr.

hco, 011430121, Sebbeh och 19 andra gillar detta.
  2. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efterlängtad tråd!

Sennah27, ilon, Bankiren och 7 andra gillar detta.
  3. Tongen2

Tongen2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska bli spännande att se vad du kommer fram till! ;):D

Bankiren, Karlssonskan, Skogi och 1 annan gillar detta.
  4. eddo

eddo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade LLA-ARN-GOT tor några slumpmässigt valda datum under kampanjperioden. För oss som kan åka på ungdomsbiljett landarna man på 2 230 kr (tor). 6 690 kr för EBG. :)

Edit: eller 13 380 kr för EBD.

GOTBound gillar detta.
  5. Mikeofml

Mikeofml Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man inte tänker sig att fortsätta flyga på EBG (eller EBD) nivå så ser jag liten nytta med att kvalificera sig för detta genom 4x erbjudandet. Man kommer förvisso vara EBG under en kort tid men sedan kommer man ju halka ned igen. Man kan köpa mycket champagne för de tusenlapparna :)

6. Tamas

Tamas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sir Lemon, Gus, stopover och 1 annan gillar detta.
  7. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då måste man ju hålla på och fixa med test och grejer!

8. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt men det har aldrig stoppat någon på det här forumet.

Sir Lemon, Noppe, hco och 5 andra gillar detta.
  9. Tamas

Tamas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om man inte lämnar flygplatsen?

10. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    If you transit through Denmark, but you do not enter Denmark, for example if you are in airport transit and you do not leave the transit area, you are not required to present a negative COVID-19 test upon arrival to Denmark. However, you are not exempted from the test requirement for people arriving to Denmark by plane.

To prevent the spreading of the British and South African mutations of COVID-19, the Danish government has imposed a flight ban on transportation of passengers from the entire world who are unable to present a negative COVID-19 test.

The ban will allow passenger flights only under the condition, that all passengers onboard the airplane have been tested negative for COVID-19 within 24 hours of boarding the plane. Children aged 12 years or less will be excluded from the test requirement. The ban does not apply to non-passenger flights, including cargo flights and special flights, nor does it apply to crew (both active and dead heading crew).

Se https://en.coronasmitte.dk/rules-an...egarding-persons-travelling-to-denmark-by-air för mer info.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!