Senaste nytt

Eurobonus vs Miles & More

mha321

Medlem
Okej tack!
Så den största nackdelen med Miles & more kontra eurobonus är höga skatter i övrigt bara fördelar?
Ska även sägas att jag flyger nästan uteslutande med LH sedan många år tillbaka.

Detta gäller under förutsättning att du når senator (vilket du skrev att du enkelt gjorde, men bara som notering till andra framtida läsare). Det är betydlig enklare att nå guld på sas än senator på Lufthansa, så ligger man på gränsen är det något som är bättre med sas.

Flyger du med Lufthansa är de betydligt bättre än sas på att ta hand om sina senator-kunder tycker jag, så det är ytterligare en fördel där.
 
  • Gilla
Reactions: JPE

Canton78

Ny medlem
Detta gäller under förutsättning att du når senator (vilket du skrev att du enkelt gjorde, men bara som notering till andra framtida läsare). Det är betydlig enklare att nå guld på sas än senator på Lufthansa, så ligger man på gränsen är det något som är bättre med sas.

Flyger du med Lufthansa är de betydligt bättre än sas på att ta hand om sina senator-kunder tycker jag, så det är ytterligare en fördel där.
Intressant, hur är de bättre?
 

Malu

Medlem
Intressant, hur är de bättre?

Jag var Senator i M&M under fem år och kan instämma i att recognition konsekvent var på hög nivå när man flög Lufthansa/Swiss/Austrian. Ofta personligt välkomnande och någon extra vänlig men diskret gest. På långdistans kom till och med kaptenen och hälsade ett par gånger. Jag fick också frågan om vilken mat jag ville ha före övriga för att säkra att mitt val inte tog slut. Många små saker som faktiskt gör att man känner sig uppskattad - betydligt mer än vad nio år som EBD bjudit på...
 

mha321

Medlem
Jag var Senator i M&M under fem år och kan instämma i att recognition konsekvent var på hög nivå när man flög Lufthansa/Swiss/Austrian. Ofta personligt välkomnande och någon extra vänlig men diskret gest. På långdistans kom till och med kaptenen och hälsade ett par gånger. Jag fick också frågan om vilken mat jag ville ha före övriga för att säkra att mitt val inte tog slut. Många små saker som faktiskt gör att man känner sig uppskattad - betydligt mer än vad nio år som EBD bjudit på...
Precis så. Recognition och just det där med att få den mat man vill ha. Också trevligt att bli serverad först oberoende av var man sitter på korta flygningar.
 

Canton78

Ny medlem
Tack alla för era kommentarer och svar men jag har ytterligare några funderingar.
Jag flög ner till Barcelona igår via München med LH och angav mitt nya M&M kort, idag trillade det in Miles från båda leg och jag tror att jag förstår hur det fungerar men vill dubbelkolla med er.
Jag fick 768+816 award Miles och 3000+3000 status Miles, jag förmodar att jag endast kan spendera award Miles och att status Miles är endast för just status och att dessa inte går att använda till något, stämmer detta?
 

palmen

Moderator
D

Där ser man, på 4 leg med LH i boknings klass D ger alltså 12000 status Miles men endast ca 3000 award Miles kontra om jag använt mitt eurobonus 8000 poäng.
Det var en rejäl besvikelse.
Det finns en anledning till varför i stort sätt alla i Skandinavien kör Eurobonus som sitt primära program, det är extremt enkelt att få in massor av poäng och är väldigt fördelaktigt när man väl nyttjar poängen (om man hittar tillgänglighet). Mig veterligen finns inga andra program som så enkelt genererar 100.000-tals poäng som med Eurobonus.

Sen finns det helt klart massor av fördelar med Lufthansa Miles & More, men att enkelt tjäna in stora summor poäng så finns det bättre program. Men man ska ju kunna använda poängen också.
 
Toppen