Senaste nytt

Eurobonus vs Miles & More

ELOS

Medlem
Det är betydligt lättare att hitta award resor med Lufthansa Miles and More. Som Senator kan du också boka Swiss first class awards.
Senator medlemmens medresenär reser alltid för 50 % av poängsumman och varannat år får du 2 uppgraderings vouchers.
Tyvärr är skatterna höga på hela Lufthansa gruppens awards särskilt till/från USA.
 

Canton78

Ny medlem
Det är betydligt lättare att hitta award resor med Lufthansa Miles and More. Som Senator kan du också boka Swiss first class awards.
Senator medlemmens medresenär reser alltid för 50 % av poängsumman och varannat år får du 2 uppgraderings vouchers.
Tyvärr är skatterna höga på hela Lufthansa gruppens awards särskilt till/från USA.

okej tack!
Vad innebär höga skatter? Vi reser mycket till USA så det påverkar negativt!
 

ELOS

Medlem
Jag skulle (i brist på eurobonus platser) boka enkel första klass från Boston till Zurich. Skatter nästan 6000 kr/person. Alltid extremt dyrt från USA med LH
 

ELOS

Medlem
Ja de tar ut högre skatter på först och business biljetter än ekonomi. Jag avbokade dessa biljetter när sas släppte eurobonusbiljetter istället.
Till Sydamerika är inte skatter lika påtagliga och inte heller till Asien
 

Canton78

Ny medlem
Nej, priserna varierar beroende på var man startar samt en hel del andra saker.
Om jag kommer ihåg rätt brukar business tor från Europa kosta ca 5-6000 i skatter.
Okej det var bättre!
Är det någon som har koll på att samla Miles med kreditkort? Fungerar det på samma sätt som till eurobonus?
 

Canton78

Ny medlem
Bättre intjäning 25 /100 dessutom går poäng inte ut jmf SAS såvida du inte är diamond
Okej tack!
Så den största nackdelen med Miles & more kontra eurobonus är höga skatter i övrigt bara fördelar?
Ska även sägas att jag flyger nästan uteslutande med LH sedan många år tillbaka.
 
Toppen