Eurobonus vs Miles & More

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Robster80, 15 Januari 2020.

1. Robster80

Robster80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det är där jag har sökt och använt endast poäng. Söker visserligen på sommaren för det är då jag kommer vilja åka framöver. Kanske är dyrare då. Men kostar alltjämt 154k poäng t/r i i business. Men tittar man på tex april så stämmer det med 100k.

2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du säker på att du bara tittar på biljetter med guldprickar? De utan guldprickar är inte bonusbiljetter, de är vanliga biljetter (man tjänar poäng/miles som vanligt på dessa) som delbetalas med poäng.

Ilmu90 och Berglund gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Troligtvis tittar du inte på priser som har "guldpluppen", det är bara dom som är bonusresor, det du ser är vanliga biljetter men där sas istället för att ta betalt i kronor konverterar detta till poäng och poängpriset blir då mycket högre.

Nedan ser du exempel på hur det ska se ut med "guldplupp" och hur det ser ut när det saknas. Det är alltså bara på ARN-ORD som det finns bonusbiljett, på CPH-ORD så är det inte bonusbiljett utan vanlig biljett men betald med poäng.
    upload_2020-1-16_16-19-47.png

micke och Johan Hbg gillar detta.
  4. hallgren

hallgren Medlem

Ser det inte dyrt ut? Varför 36000/48000/60000 med direktflyget? Ordinarie pris är väl 30/40/50?

5. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkel, ej tur retur

6. Xpressen

Xpressen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sökningen är på enkel resa och inte tur & retur.

7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkelpris är 60% av t&r

8. hallgren

hallgren Medlem

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En dimension till att ta i beaktande är i vilken allians man har sin "hemvist". Betalda flygningar för mig sker nästan uteslutande i One World, har British Airways Executive Club, men jag samlar poäng både hos SAS och Miles and More. Eftersom det enligt min mening inte finns något vettigt kreditkort inom One World om man bor i Sverige, blir ju frågan om man skall ha Amex (SAS) eller Mastercard (M&M)?

Fördelen med M&M är att man håller liv i poängen så länge man handlar varje månad, samt att man får 20 p /100 kr, jämfört med 15 p/100 kr hos Amex. En fråga är då hur många poäng man hinner samla ihop under fem år för att göra något kul om man har Amex. Nackdelen med M&M är givetvis avsaknaden av 2-4-1. Å andra sidan, om man tänker sig att bränna poängen på att flyga F med Lufthansa och har lite begränsade tidsslottar när man kan utnyttja detta är M&M att föredra, eftersom man ofta kan boka i hyfsad god tid innan resa och inte behöver vänta till två veckor innan resa. Så precis som med allt annat här så är det väl vilket resemönster och vilka preferenser man har som i slutändan avgör:)

Johan Hbg och Berglund gillar detta.
  10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    25 miles/100 SEK spend för Miles & More mastercard.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!