Senaste nytt

Eurobonus silver

Man ska inte underskatta silverkortet. När jag flög runt i central- och sydamerika kunde man enkelt smita förbi varenda kö med silverkortet...
I så fall var det icke-officiella förmåner. Hämtat från Silver - SAS:

Fast Track
  • Som Silvermedlem har du tillgång till Fast Track vid avgångar från Sverige, Norge, Danmark och Finland under sommar från 1 juli fram till 31 augusti och Jul/Nyår mellan 15 december och 15 januari samma dag som du reser med SAS eller Widerøe. Gäller bara dig som medlem, ej familj/vänner.
  • Tillgång till Fast Track i Zürich när du reser med SAS.

Check-in
  • Du har prioritet på väntelista på flygningar med SAS, Estonian Air och Wideroe.
  • I Moskva har du tillgång till Aeroflot's Business class incheckningsdiskar*.
  • Väljer du att checka in via disk kan du alltid gå till Business-disken, oavsett biljettyp. Gäller med SAS, Wideroe och Estonian Air.
 

bhen

Medlem
@Budgetresenär det förekommer att andra Star Alliance medlemmar kör andra silverförmåner också för Star Silver, som inte är listade där eller Sas kan garantera. EBS ger t.ex. Business check-in om du reser United, ivartfall var det så från CUN i somras.
 

Alf

Medlem
Då jag numera inte reser så mycket har jag bara skrapat ihop ett silverkort på SAS och denna förmån kan man vara utan. Jag ser inga fördelar med kortet för min del eftersom jag alltid reser i Plus eller Business och då kommer jag ändå åt fördelarna och hamnar i den sämre loungen. Man får inte ens några extra poäng på resorna med silverkortet.
Jo, det har en fördel, man slipper bokningsavgift på bonusresor tror jag.
 
Silverkortet är ju inroparen till att bli poängtorsk. Business-incheckning som EBS gjorde att mitt intresse väcktes. Jag hade satsat på att nå EBS i ditt läge TS.
 

Dr. Miles

Expert
Silverkortet är ju inroparen till att bli poängtorsk. Business-incheckning som EBS gjorde att mitt intresse väcktes. Jag hade satsat på att nå EBS i ditt läge TS.
Priority check in är inte officiell Star Alliance Silver förmån utan att jag tror att det gäller för eget flygbolags flygningar.
Gold Silver Status - Star Alliance

Men om det gäller även hos andra flygbolag är det toppen.
Situation som detta i Kina kan man undvika då. :)

Normal Economy class check in kö:
air-china-beijing-t3c-first-class-lounge_03-jpg.32659


Business class/Star Alliance Gold check in kö:
air-china-beijing-t3c-first-class-lounge_01-jpg.32660


http://www.businessclass.se/forum/threads/air-china-economy-class-beijing-–-weihai.23245/
Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Toppen