Senaste nytt

Eurobonus silver

Glöm inte att Eurobonus Silver är ett "superkort"...
8cdfb6e5372f51105f7cebead32939b2.jpg
Oh herregud........:eek: Att ens SAS tillåter att annonsen ser ut på det där sättet. Det där gav mig dock dagens skratt :D
 
@Agö, trådskaparen har i skrivande stund gjort 10 inlägg och borde därför vara en nybörjare. Det är inte säkert att hen förstår att du är ironisk, hen kanske tror på riktigt att ett silverkort är ett superkort nu...
 

DrKlas

Medlem
Ja och nej. Silverkort ja. Flyga eller köpa baspoäng nej. Vänta en vecka och se därefter till att få ett silverkort av någon guldkortsinnehavare. Då har du minst silvernivå i 27 månader.

PS Jag har ännu inte gett bort något kort i år ...
 
Ja och nej. Silverkort ja. Flyga eller köpa baspoäng nej. Vänta en vecka och se därefter till att få ett silverkort av någon guldkortsinnehavare. Då har du minst silvernivå i 27 månader.

PS Jag har ännu inte gett bort något kort i år ...
Ah ok! Att få det från en guldkortsinnehavare låter som en bra idé. Får kolla igenom forumet ifall det finns någon tråd liknande "värva mig till amex" för silver kortet. Om du kan tänka dig ge ut ett silverkort så är jag självklart intresserad :)
 

chazzie

Medlem
Jag har själv lyckats få ihop till silver, vilket förmodligen är så högt jag kommer, om inte något enstaka gästspel som guld om planeterna står i rätt linje med Alfa Centauri... Vad jag dock ser som en fördel, vilket är högst personligt, är att som en "born again-golfer" jag nu har möjligheten att hitta en biljett från en flygplats nära mig ut i Europa till bra pris, utan att behöva lägga ned halva biljettens pris ytterligare på att få med golfbagen då jag kan ta den som extra bagage. Synd att det endast gäller på SAS bara, men, bättre än inget och när det väl blir den där extravaganta golfresan till USA så får man väl hosta upp lite dollars =}

Ett förenklat svar är egentligen det som tidigare skrivits, ser man en fördel att ha möjlighet att få med en extra väska samt få business incheckning med SAS så kan det vara värt det!
 

Vaniljvodka

Medlem
En stor anledning till att jag gick med här var för att jag blev EBS utan att ha nån koll på att jag ens var nära. Flög inte så värst mycket tyckte jag och sen damp det helt plötsligt ner ett silverkort på hallmattan. Faktum är att den lilla förmånen att få checka in i business-disken istället för att stå i en gigantisk bag drop-kö gjorde att det kändes grymt. Och det fick mig att intressera mig för poängsamlande på ett helt annat sätt. Efter att ha fått tips om Optiontown här så var jag sen helt hooked. Är nu inne på mitt tredje år som EBG och det kan jag tacka det där silverkortet för. Samt BC.se.
 
Last edited:

Jones

Medlem
Skulle säga att om man vet med säkerhet att man kommer nyttja någon av de förmåner som finns med ett silverkort kan man fundera på det. Att tänka på i den värderingen är att åtminstone inrikeslounge på Arlanda under sommaren är inget kul och jag hade blivit besviken om jag inte visste vad som väntade. För 2 000 kr, eller vad det kan kosta att bege sig ut på en milage run som ger 1800 poäng, kan man faktiskt få flera middagar på flygplatsen utanför lounge , betala för extrabagage när man behöver det, ta med respektive på en kväll på stan eller spara pengarna och satsa på en milage/segment run när man är nära guldkortet osv osv. Värderingen är personlig men jag hade inte betalat några pengar för silver. Guld är en annan sak.
 

Timpa

Medlem
Man ska inte underskatta silverkortet. När jag flög runt i central- och sydamerika kunde man enkelt smita förbi varenda kö med silverkortet. Dessutom gjorde personalen enorma ansträngningar för en som de tidigare bara ryckt på axlarna åt.
 
Toppen