Senaste nytt

Eurobonus poll 2019Q4

Canadien

Medlem
Hade man kunnat välja rollover av 45k bas istället för att få Diamond så hade jag nappat. Så länge som det kvalar för gold for life.
 

Delayed

Medlem
Men om man tittar till det stora hela så finns det nog väldigt många som drar in en massa eb poäng på tjänsteresor tex på travelpass som absolut inte vill ut flyga när de för en gångs skull är lediga.
Undrar om de verkligen är så många. Har man valt den typen av jobb tror jag de flesta uppskattar att kunna åka på semester "gratis" med familjen. Det finns naturligtvis undantag men de kan ju köpa muffins...
 

mha321

Medlem
Undrar om de verkligen är så många. Har man valt den typen av jobb tror jag de flesta uppskattar att kunna åka på semester "gratis" med familjen. Det finns naturligtvis undantag men de kan ju köpa muffins...
Men de flesta i den gruppen drar nog helst på en resa till Spanien eller liknande, knappast en business till långtbortistan. Och de drar in betydligt mer poäng än de gör av med.

Men ja det vore intressant att veta hur fördelningen ser ut. Jag känner ett par stycken i den gruppen - de är dock väldigt nöjda med no points expire som diamond då de räknar med att vara intresserade av att använda poängen när mönstret med jobb resorna ändras i framtiden.

Men det är ju sannolikt just för att reda ut en sådan fördelning som sas ställer de här frågorna och ger alternativ som passar båda grupperna...
 

Fidde

Medlem
Kul med frågan om fast track med light-biljett och få med baspoäng till nästa år. Är ju ingen vinst i att behålla sin status lättare om statusen får färre och färre fördelar.
 
Japp. Även om det inte framgår för vilken typ av Eurobonusmedlem pollen vänder sig till. Det kan ju vara så att för t ex Diamond så ingår allt (inkl även nya features) medan det för Guld ges en valfrihet för nya features och för Silver en möjlighet att välja en förmån som idag inte ingår. Det verkar ju som att tankarna på ökad differentiering mellan primärt Guld och Diamond är på agendan med tanke på t ex möjligheterna att ge bort kort.

Om man inte kan/vill ge allt till alla (vilket är förståeligt) så är det väl en smart idé att låta folk välja vilken förmån som passar dem bäst!

Detta presenterades även på SAS Meet & Greet i september, som ett sätt att differentiera EBD från EBG.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Kul med frågan om fast track med light-biljett och få med baspoäng till nästa år. Är ju ingen vinst i att behålla sin status lättare om statusen får färre och färre fördelar.
Ja, reagerade på den också, väntade på att det skulle komma en om lounge på light-biljett också men den frågan dök inte upp.
 
Toppen