Senaste nytt

Eurobonus poll 2019Q4

molntankar

Medlem
Varifrån tänker du dig att de kostnaderna ska tas om inget ska försvinna (från EBG) utan endast tilläggas (för EBD)? Utveckla gärna några av dina idéer!

Obotlig optimism i tron om att förbättringar inte alltid samtidigt måste betyda försämringar. Jag skulle kunna svära på att det har funkat så ibland i den här världen.

En spontan tanke som uppstår från din fråga; ett mer attraktivt EBD skulle kanske innebära att fler strävar efter att nå dit (fler skaffar kreditkort, fler flyger mer med SAS, fler gör MR:s) vilket kan generera mer pengar för SAS att täcka upp förbättringar med. Kanske. Men jag får samtidigt erkänna att jag inte gjort någon kalkyl.
 

Canadien

Medlem
Här är några frågor, man ska välja en bra och en dålig på varje sida.

Screenshot_20191008-202645_Chrome.jpg


Screenshot_20191008-202724_Chrome.jpg


Screenshot_20191008-202737_Chrome.jpg


Screenshot_20191008-202900_Chrome.jpg


Screenshot_20191008-202920_Chrome.jpg


Screenshot_20191008-202934_Chrome.jpg
 

Kris

Medlem
Överrullning av baspoäng är ju en trevlig tanke! Instämmer kring medicinsk hjälp och VVS-tjänster etc. Gött om de (SAS) fokuserar på kärnprodukt i första hand...
 

mha321

Medlem
Det är nog många här som tycker att de borde fokusera på flyg sidan.

Men om man tittar till det stora hela så finns det nog väldigt många som drar in en massa eb poäng på tjänsteresor tex på travelpass som absolut inte vill ut flyga när de för en gångs skull är lediga. Jag misstänker att det är tankar runt den typen av medlemmar som gör att de tar in saker som konsert bokning, vvs och app doktorer. För mig är det såklart hel fel, men frågan är vilka som är flest medlemmar...

Vore även intressant att se hur de tex får svar runt just tex baspoängen med roll over. Återigen helt ointressant för de som reser på travelpass. Och hyfsat ointressant även för mig som EBD med lifetime EBG (men om skillnaden mellan G och D ökar kunde det möjligen bli intressant någon gång i framtiden, så det ligger definitivt långt över vvs..)
 
Toppen