Senaste nytt

Eurobonus Point vs Pris

valnurat

Medlem
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål omkring eurobonus point.

At gå efter eurobonus point er det ikke på bekostning af en høj billetpris?

Venligst
 

Tonton

Medlem
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål omkring eurobonus point.

At gå efter eurobonus point er det ikke på bekostning af en høj billetpris?

Venligst

Du tjänar eurobonuspoäng på alla SAS-flighter du flyger, men givetvis så tjänar du mer Eurobonuspoäng ju dyrare biljett (bokningsklass) du har, rent generellt.
 

Canadien

Medlem
Kan det så betale sig?
Det kan det göra, men bäst värde på poängen får man oftast genom partners och inte SAS, t ex AVIS förra året som gav 10.000 poäng för en helgs bilhyra för 650SEK.

På flygningar tjänar man sällan på att betala dyrare pris för en ekonomibiljett bara för att få mer poäng. Där handlar det mer om att flygpoäng också ger statuspoäng hos bolaget så att man kan uppnå guldkort = fri "mat" och sprit i lounger runtom i världen.
 
Kan det så betale sig?

Att köpa en dyrare flygbiljett endast för att få fler poäng är sällan vettigt (enstaka undantag kan existera där prisskillnaden mellan olika klasser är mycket liten). Men det finns så klart andra fördelar med att flyga dyrare Go, Plus eller Business Class istället för billigaste Go, vad gäller ombokningsmöjligheter, mat, lounge, säte, sovmöjligheter, dryck, bagage, etc.
 

Delayed

Medlem
Det är inte så att TS undrar om inte biljetterna blir onödigt dyra på grund av att SAS "inkluderar" eurobonuspoäng i dom?
 
Det är inte så att TS undrar om inte biljetterna blir onödigt dyra på grund av att SAS "inkluderar" eurobonuspoäng i dom?
Hade varit intressant om cash priset reducerades om man klickar i ”jag vill inte tjäna poäng på denna resa”. Fast det skulle ju betyda att sas var tvungna att sänka priserna på alla biljetter.

Jag hade gärna sett att det fanns en valmöjlighet att betala lite extra för att tjäna dubbla poäng på flighterna. American Airlines (med flera) använder det mycket har jag sett. Tror man får frågan 2-3 gånger under bokning och inchecknkngsprocessen.
 

adhoc76

Medlem
Att köpa en dyrare flygbiljett endast för att få fler poäng är sällan vettigt (enstaka undantag kan existera där prisskillnaden mellan olika klasser är mycket liten).

Nja på den här punkten anmäler jag till del avvikande synpunkter. I de fall man bokar tidigt hos något annat bolag i *A än SAS är ofta prisskillnaden modest samtidigt som intjäningen stiger från 100% till 150%. Det finns absolut anledning att undersöka detta enligt min uppfattning. Hos t.ex United finns det dessutom möjlighet att göra en sökning på specifika bokningsklasser vilket jag tycker är en alldeles utmärkt funktionalitet.
 
Toppen