Senaste nytt

Eurobonus poängintjäning med Lufthansa (och codeshare)

chazzie

Medlem
Lufthansa har väl klasser som inte genererar några poäng till EuroBonus? Är så fallet bör de kunna säga det, men förmodligen har de inte så bra koll när man ringer/chattar med supporten, problemet är att den bokningsklass man har på biljetten från SAS inte nödvändigtvis är samma som man har på Lufthansa.
 

Hafermann

Medlem
Flög första veckan i november BKK-CPH via FRA med LH. Jag saknar poäng på mitt EBkonto för båda benen. Ditresan (med LH) krediterades kontot direkt.
Hur länge hade ni väntat innan kontakt med SAS?
 

D_B

Medlem
Jag har 10k poäng kvar för att behålla min EBD status. Flyger business till Tokyo med antigen Lufthansa/ANA eller Lufthansa/Swiss. Innan jag bokar, undrar jag hur många poäng jag tjänar och om det räcker för att behålla min EBD status(jag antar att det bli tillräckligt). Oxå undrar vilket business är bättre, Swiss eller ANA. ANA har jag testat men inte Swiss. Vart att prova? Tacksam för era tips och svar.
 

Canadien

Medlem
Vilka flygplan gäller det? Jag är inte så imponerad av ANAs 787. Sov dåligt i det sätet. Swiss tronsäten är det enda jag provat, och på en dagflygning kändes det rymligt och privat.
 
Toppen