EuroBonus-medlemskort

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av WTP, 23 Oktober 2015.

1. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också idag fått problem med det jag kallar Eurobonus plastkortet - som tidigare var ett vanligt kort med magnetremsa men som från och med igår är utfärdat med chip. Provade idag på Preem och mitt nya kort fungerar inte som bonuskort utan får köra med mitt gamla silverkort. Se bifogade bilder. Har skickat frågan till kundtjänst så vi får se vad svaret blir. Någon annan som upplevt samma problem? image1.png image2.png

2. Jag har haft samma problem. Och tyvärr blev jag så exalterat av mitt nya guldkort att jag snabbt kasserade mitt silver, för att sedan upptäcka mitt fatala misstag vid Preem-pumpen. Efter flera mejl fram och tillbaka till kundtjänst fick jag förklarat att det gick att få ett kort utan chip och att det var beställt. Detta var dock innan jul och det har ännu inte dykt upp, så jag börjar starkt misstänka att det inte blir något nytt kort. För att dubbeldippa Preem använder jag numera hustruns gamla kort utan chip och får sedan poängen via familjekontot.

Fredrik Jeanson gillar detta.
  3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mitt EBG kort idag som har chip, remsa, NFC och något annat (rev?).
    1) Vid Preem, kan jag väl bara dra kortet med magnetremsan för poängen och sedan betala med mitt Elite kort?
    2) På baksidan av EBG kortet så är det MasterCard loggan. Är det ett MasterCard också eller är det bara de som tillhandahåller TravelCash funktionen (som jag antar laddas på samma kort?)

4. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde fungera på en bemannad mack.
    Det är ett TravelCash, som är kopplad till MasterCards nät.

Brandten gillar detta.
  5. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag följde instruktionen på Preems hemsida och kopplade ihop det kreditkort jag använder (i mitt fall Amex Premium men det ska fungera med valfritt kort) med mitt Eurobonusnummer hos Preem och då funkar det SAS EuroBonus - Preem.se

6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så gör du också. Men vill du dubbeldippa så måste du också dra ditt vanliga EuroBonus-kort.

7. Nej, det går inte. Inte för mig i alla fall. I och med att kortet har ett chip så talar det om för maskinen att det är det som gäller, även om du betalar i kassan.

Brandten gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Så länge man inte har slängt det gamla kortet borde det väl fortsatt fungera? Tror inte utgångsdatum finns med på magnetremsan, och det är ju samma nummer i övrigt. Någon som provat?

9. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt gamla kort (silver) funkar fortfarande, men osäker på vad som sker i februari. Hoppas att du har rätt för mitt kort går ut 02/16

10. Japp, det funkar. Jag använder som sagt min frus gamla basic-kort nu när hon blivit silver.

Edit: Ah, jag tänkte inte på utgångsdatum... Sorry.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!