Senaste nytt

Eurobonus Mastercard - Dubbeldragning

Det kan vara bra att poängtera att det är inte RCCL som håller betalningen utan det är banken/företaget som utfärdat kortet.

Precis, man måste få en skriftlig brev eller mail från dom man ingått ett köp med om att köpet är avbrutet eller aldrig gjorts. Annars håller banken reservationen under 10 arbetsdagar typ :)
 

palmen

Moderator
Har hänt mig att mitt vanliga visakort (utan kredit) debiterades två ggr av ett hotell så jag hamnade på minus på kontot. Pratade med min bank som direkt såg att det var orimligt att de skulel dragit exakt samma summa 2 ggr inom loppet av några sekunder och tog bort det som låg som reservation. Räckte med ett telefonsamtal i det fallet.
 

mry

Medlem
För mig är det mer att det kan vara ett tecken på att någon kommit över mina kortuppgifter men så länge det inte ökar och jag nu gissar på att det är sas väntar jag lite till...
 
Inte riktigt samma tema men nästan - gjorde ett större köp för en vecka sedan och kollade till finanserna idag. Inga pengar har dragigts, varan har levererats.. Kan det gå till såhär? Tyskt nätköp..
 
Toppen