Senaste nytt

Eurobonus Mastercard - Dubbeldragning

Måste bara instämma i vad alla andra också säger. Sånt här händer ibland, av olika anledningar och rättas till av alla seriösa företag på ett snabbt och smidigt sätt. För övrigt ytterligare en bra anledning att ha kreditkort, då beloppet inte dras från dig direkt heller.

Så länge de rättar till det snabbt och smidigt tycker jag inte man har någonting att klaga på om jag skall vara ärlig.
 
Förmodligen kommer det heller aldrig synas på fakturan. De kommer hitta felet och städa bort spåren av det innan dess.

Iof, men jag har ska ringa dom direkt imorgon så får vi se ;)

Ja, man väljer ju att få problem ibland... Använder man AmEx slipper man allt sådant här strul.

Jo jag förstår de :) Får väl ta o skaffa ett sånt kort också! Har dock inte mycket med omkostnader varje månad så med jobbet utan de här är privata utgifter och då kändes de mest okej med att ha ett kort för 395 kr året än 1000 kr året :p Handlar ändå inte för mer än 10-15000 i månaden på det så :p

Måste bara instämma i vad alla andra också säger. Sånt här händer ibland, av olika anledningar och rättas till av alla seriösa företag på ett snabbt och smidigt sätt. För övrigt ytterligare en bra anledning att ha kreditkort, då beloppet inte dras från dig direkt heller.

Så länge de rättar till det snabbt och smidigt tycker jag inte man har någonting att klaga på om jag skall vara ärlig.

Nej visst kan man inte klaga på det men man kan alltid säga att "ja men de var lite tråkigt att de här hände mig" ... Inte så att jag är ute efter att klaga mig framåt haha :)
 

tourist

Medlem
Men lugna ner dig. Du har ju inte ens fått din månadsfaktura, så du vet inte ens om något har blivit fel. Gör något vettigare med både din och kundtjänstens tid tills du vet vad du ombeds betala.
 

mry

Medlem
Jag har reserverade belopp med på mitt kort som är för köp som redan är genomförda så det är säkert något fel för de har funnits i över en vecka nu.
 

palmen

Moderator
Ett tips är ju att välja sina strider. Att klaga för klagandets skull brukar man sällan komma långt med, det tar bara upp tid för dig själv och den du pratar med (som redan har nämnts). Jobbar själv med kundservice och man har ju en "svart lista" i minnet med vilka som brukar försöka ställa till med problem även fast det inte är några problem.

Inget har ju blivit fel än så länge så vad finns det att klaga på? Den dagen du får en faktura på summan så är det dock något att klaga om och kundtjänst ska självklart kontaktas så snart som möjligt.
Så länge det bara är en reservation kommer inget att hända med det, man kan oftast se om det är en reservation om det enbart står "Kortköp" istället för tex SAS på själva köpet. I normala fall försvinner en reservation från kortet på 3-10 bankdagar (beroende på vilken bank det är).
 

463829

Medlem
Jag har varit med flera gånger att man får dubbeldragningar och en gång för inte så länge sen en trippeldragning.
Dock är det bara reservationer har jag fått lära mig, och dom släpper efter 1-2 veckor.
 

Olsson91

Medlem
Hänt liknande för mig en gång med mitt Eurocard. Hotell Avalon i Göteborg drog ca 15 000 från mitt kort när jag egentligen bara hade handlat för 1000 typ.
Visade sig att Dom hade dragit mitt kort för halva stället :p
Ringde till Eurocard och dom klarade ut det. 2 Dagar efter så va allt som vanligt på kortet :)
 

Elias

Medlem
RCCL (Royal Carribean Cruise Line) drog 3000 $ för mkt på ett av mina mastercards, och dem höll dem så att säga i "bara" 3 V. Även med mitt tålamod så tyckte jag det va i längsta laget:)
 

palmen

Moderator
RCCL (Royal Carribean Cruise Line) drog 3000 $ för mkt på ett av mina mastercards, och dem höll dem så att säga i "bara" 3 V. Även med mitt tålamod så tyckte jag det va i längsta laget:)

Det kan vara bra att poängtera att det är inte RCCL som håller betalningen utan det är banken/företaget som utfärdat kortet.
 
Toppen