Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

FF#1

Medlem
Oerhört viktigt att göra programmet omsättningsbaserat för status. Jag flyger inte mkt, ändå har jag efter imorgon 1200 baspoäng kvar till återkval som EBD. Detta på 4,5 månader. Något är fel.

På sätt och vis håller jag med dig det är ju rätt "lätt" att få status, men vi får ha i åtanke att det är ca 20000EBD utav 4 miljoner medlemmar.

Flera av mina kollegor som reser mer än mig själv klarar knappt EBG och inte ens det, med på avsaknad av drivkraft kunskap och struktur i resandet.
Dessa skulle nog inte klara sig bättre på ett omsättningsbaserat system, då strukturen i resandet saknas. På jobben (har två) så är det trots att båda avdelningarna (ca35 resp 15 personer) har en del resor bara jag som har status på det ena och på det andra jobbet jag samt en till, som jag dessutom har hjälpt en del. Okunskapen och medvetslösheten är en avsevärd tröskel....

Har dessutom sett att det är fler bekanta som har haft svårare att återkvlificera såväl inom Eurobonus men även Miles & More senaste året, efter ändringarna i intjäningsstruktur.

Hur som helst det blir spännande att se vad de kokar ihop för något som EB 3.0, gissar på kraftigt utökade samarbeten med sånt som inte rör flyg verkligen är ett ledord.
 

Delayed

Medlem
Jag flyger inte mkt, ändå har jag efter imorgon 1200 baspoäng kvar till återkval som EBD. Detta på 4,5 månader. Något är fel.
Kanske din definition av att flyga mycket är lite annorlunda än de flestas...;) Drygt 648 poäng per dygn vardag som helgdag, dvs mer än ett inrikesben i minus varje dag eller en chicagoresa i business var tolfte dag ungefär.

De flesta normala människor, dvs inte sådana som häckar här, tycker nog att det är rätt mycket. :p
 

Bryant

Medlem
Jag är lite intresserad av att höra fördelarna ur ett flygbolagsperspektiv med ett omsättningsbaserat program. Dvs inga argument som "det är för lätt"att få status, "för mycket folk i min lounge" eller "det var för många framför mig i prioboardingkön".

Jag ser själv inga fördelar men jag kanske är naiv. SAS gick ju väldigt bra när det var The businessmans airline.
 

Palazzi

Medlem
Jag är lite intresserad av att höra fördelarna ur ett flygbolagsperspektiv med ett omsättningsbaserat program. Dvs inga argument som "det är för lätt"att få status, "för mycket folk i min lounge" eller "det var för många framför mig i prioboardingkön".

Jag ser själv inga fördelar men jag kanske är naiv. SAS gick ju väldigt bra när det var The businessmans airline.

Det borde väl rimligen bli enklare att beräkna hur mycket poäng som ligger ute hos Svensson, o därmed senare kan omsättas hos SAS / partner.
Bara att mäta biljettintäkter o så vet de hur många poäng de "delat ut.
 
Det borde väl rimligen bli enklare att beräkna hur mycket poäng som ligger ute hos Svensson, o därmed senare kan omsättas hos SAS / partner.
Bara att mäta biljettintäkter o så vet de hur många poäng de "delat ut.
Nu blev jag nyfiken, har inte SAS koll på det idag? Jag som tänker (ofrivilligt) i debit och kredit tänker att de redan idag har koll på hur mycket poäng som delats ut.
 

Ricci

Medlem
Jag är lite intresserad av att höra fördelarna ur ett flygbolagsperspektiv med ett omsättningsbaserat program. Dvs inga argument som "det är för lätt"att få status, "för mycket folk i min lounge" eller "det var för många framför mig i prioboardingkön".

Jag ser själv inga fördelar men jag kanske är naiv. SAS gick ju väldigt bra när det var The businessmans airline.
Kör lite exempel i olika långlinjedstinationer som t ex SFO, NRT och HKG och resande i Plus/Business från CPH och ARN.
Du kommer då att se att CPH ligger kräver sek/poäng vilket gör att många som har CPH som starthub gärna ser att SAS har ett mer omsättningsbaserat Eurobonus.
 

Bryant

Medlem
Kör lite exempel i olika långlinjedstinationer som t ex SFO, NRT och HKG och resande i Plus/Business från CPH och ARN.
Du kommer då att se att CPH ligger kräver sek/poäng vilket gör att många som har CPH som starthub gärna ser att SAS har ett mer omsättningsbaserat Eurobonus.

Jag förstår vad du menar men jag ser inte hur det skulle gynna flygbolaget?
 

Palazzi

Medlem
Nu blev jag nyfiken, har inte SAS koll på det idag? Jag som tänker (ofrivilligt) i debit och kredit tänker att de redan idag har koll på hur mycket poäng som delats ut.
När de väl har delats ut. Tänkte mer på att man kunde beräkna i förväg...
Säg "säljer vi biljetter för X kr ligger vi ute med Y poäng"
Mindre variabler än att basera på sträckor, boknibgsklass etc
Finns säkert kvartalsstatisitk på poängutdelning redan nu, men tänker mig att det blir mer exakt.

Ställer dock till det att man kommer tjäna poäng/sträcka när man reser med annat alliabsbolag o krediterar till SAS.
 
Toppen