Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ulagun

Medlem
Då jag är snubblande nära så kontaktade jag SAS och fick snabbt och konkret mejlsvar.
Man ska ha fyllt 60 år
Ha 10 år i sträck som Gold med intjänade poäng. D.v.s som nämnts inte Diamond gåva, soft landing m.m.utan med poäng och detta med utan uppehåll håller de hårt på..
Har själv 12 år men gjorde uppehåll några år då jag surnade till på SAS och flög Malmö Aviation.
Verkar som att SAS har totalkoll på hur man ligger till.
Bör ha kvalificerat mig till nästa år. Lever på hoppet att de inte ändrar förutsättningarna ytterligare.....
Återstår att ta reda på vad som gäller för HH for life.

Med ett Eurobonus Gold samt Hilton honor dito for life ter sig livet som nybliven pensionär plötsligt väldig ljus ut :D
 

JohanE

Medlem
Enligt SAS Gold kundtjänst så har jag haft mitt guldkort elva år i rad nu. Det sista året har det varit med hjälp av Amex poäng (20 k). Hoppas att jag uppfyller kraven.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

Alf

Medlem
Då jag är snubblande nära så kontaktade jag SAS och fick snabbt och konkret mejlsvar.
Man ska ha fyllt 60 år
Ha 10 år i sträck som Gold med intjänade poäng. D.v.s som nämnts inte Diamond gåva, soft landing m.m.utan med poäng och detta med utan uppehåll håller de hårt på..
Har själv 12 år men gjorde uppehåll några år då jag surnade till på SAS och flög Malmö Aviation.
Verkar som att SAS har totalkoll på hur man ligger till.
Bör ha kvalificerat mig till nästa år. Lever på hoppet att de inte ändrar förutsättningarna ytterligare.....
Återstår att ta reda på vad som gäller för HH for life.

Med ett Eurobonus Gold samt Hilton honor dito for life ter sig livet som nybliven pensionär plötsligt väldig ljus ut :D

Vad är då skillnaden mot tidigare regler. Jag fick inte Lifetime Gold nör jag fyllde 60 år trots EBG i 11 år i följd. Detta med motiveringen att det skulle baseras på flugna poäng. Jag hade några år kommit upp till EBG pga av några kampanjer på dubbla poäng på vissa sträckor. Dessa räknades då bort eftersom det inte var kvalificerat för Lifetime Gold. Jag hade som du nämner sett fram emot att det skulle bli lite guldkant som pensionär, men det sket sej med SAS trångsynta bedömning enligt det gamla regelverket. Jag ser inte någon skillnad med det nya regelverket.
 

Homer

Medlem
Då jag är snubblande nära så kontaktade jag SAS och fick snabbt och konkret mejlsvar.
Man ska ha fyllt 60 år
Ha 10 år i sträck som Gold med intjänade poäng. D.v.s som nämnts inte Diamond gåva, soft landing m.m.utan med poäng och detta med utan uppehåll håller de hårt på..
Har själv 12 år men gjorde uppehåll några år då jag surnade till på SAS och flög Malmö Aviation.
Verkar som att SAS har totalkoll på hur man ligger till.
Bör ha kvalificerat mig till nästa år. Lever på hoppet att de inte ändrar förutsättningarna ytterligare.....
Återstår att ta reda på vad som gäller för HH for life.

Med ett Eurobonus Gold samt Hilton honor dito for life ter sig livet som nybliven pensionär plötsligt väldig ljus ut :D

Det där är väl nuvarande regler

Enligt de regler som ska komma i höst så krävs det bara 10 sammanhängande år
 
Last edited:

olo

Medlem
Man ska ha fyllt 60 år
Ha 10 år i sträck som Gold med intjänade poäng. D.v.s som nämnts inte Diamond gåva, soft landing m.m.utan med poäng och detta med utan uppehåll håller de hårt på..
Det där är väl nuvarande regler

Enligt de regler som ska komma i höst så krävs det bara 10 sammanhängande år
Som @Homer säger så ändras reglerna och kravet på ålder ersättas av att åren skall vara sammanhängande. Så frågan är hur många år det är efter att du började flyga SAS igen?
 

mha321

Medlem
Vad är då skillnaden mot tidigare regler. Jag fick inte Lifetime Gold nör jag fyllde 60 år trots EBG i 11 år i följd. Detta med motiveringen att det skulle baseras på flugna poäng. Jag hade några år kommit upp till EBG pga av några kampanjer på dubbla poäng på vissa sträckor. Dessa räknades då bort eftersom det inte var kvalificerat för Lifetime Gold. Jag hade som du nämner sett fram emot att det skulle bli lite guldkant som pensionär, men det sket sej med SAS trångsynta bedömning enligt det gamla regelverket. Jag ser inte någon skillnad med det nya regelverket.
Det skulle vara just att om du tjänat in det på kampanjer t.ex., eller med Amex, så skulle det räknas ändå. Men det känns tyvärr som det fortfarande kan vara öppet för tolkning :( Det är OK att ha den typen av regler tycker jag (sedan kan man diskutera exakt på vilken nivå), men då måste man vara tydlig. Tidigare har väl reglerna för lifetime gold överhuvudtaget inte varit publicerade?

Det borde ju inte vara så svårt att publicera klara och tydliga regler inklusive alla undantag. (Jaja, jag vet, det är SAS...)

Annars är väl den stora skillnaden att man kan gå det innan 60.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen