Senaste nytt

Eurobonus kontra andra Star Alliance medlemskap

Dr. Miles

Expert
Ännu bekvämare och relativt billigt sätt att kvalificera *A Gold är, CDG-Asien t/r med Egyptair Business Class.

Paris-Bangkok t/r, Egyptair, Business Class, 1,462 EUR inkl. skatter (ca 13,500 SEK)

CDG - BKK t/r
Flygbolag: MS (Egyptair: Star Alliance)
Klass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JREFR
Pris: 1,200 EUR + skatter(ca 262 EUR)
Min/Max stay: 6D/12M
Förköpskrav: 1D
Stopover: 1 stopover i varje riktning är tillåtet
Återbetalning: 150 EUR
Ändring: 100 EUR
Routing: CDG-(MS)-CAI-(MS)-BKK

(1,996 + 4,529) x 2(t/r) x 150% = 19,575 miles till Aegean Miles&Bonus
Vid registrering av Aegean Miles&Bonus får man 1,000 status miles. Tillsammans blir det över 20,000 miles som behövs att bli *A Gold.

Samma priser till PEK/CAN/KUL/NRT.
 

ucce

Medlem
Ännu bekvämare och relativt billigt sätt att kvalificera *A Gold är, CDG-Asien t/r med Egyptair Business Class.

Paris-Bangkok t/r, Egyptair, Business Class, 1,462 EUR inkl. skatter (ca 13,500 SEK)

CDG - BKK t/r
Flygbolag: MS (Egyptair: Star Alliance)
Klass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JREFR
Pris: 1,200 EUR + skatter(ca 262 EUR)
Min/Max stay: 6D/12M
Förköpskrav: 1D
Stopover: 1 stopover i varje riktning är tillåtet
Återbetalning: 150 EUR
Ändring: 100 EUR
Routing: CDG-(MS)-CAI-(MS)-BKK

(1,996 + 4,529) x 2(t/r) x 150% = 19,575 miles till Aegean Miles&Bonus
Vid registrering av Aegean Miles&Bonus får man 1,000 status miles. Tillsammans blir det över 20,000 miles som behövs att bli *A Gold.

Samma priser till PEK/CAN/KUL/NRT.

Nu pratat du ju nu ändå någon form av mileage runs, även om det är trevliga resor :) Om någon annan ska betala (läs arbetsgivare) kanske det är mer troligt att det sker via svenska ungdomsbiljetter än C till BKK för någon om är under 26. Så var det i alla fall för mig för ett par år sedan. Men point taken :)

Sen ger väl SQ Z, C, J, D bara 125% hos Aegean?
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
När du väljer program gäller det att tänka på vad som är viktigast: bra intjäning, bra uttag, status, osv. För mig är bra uttag viktigast när det gäller Star alliance. Jag reser sällan med dem men får poäng tack vare Diners. Dessa poäng använder jag sedan uteslutande för resor Helsingfors-Köpenhamn där de kan ha bra värde. Om jag inte skulle bokat dessa resor så ofta hade jag valt ett annat program istället, antagligen BMIs som har generösa uttagsnivåer om man betalar kontant + poäng.
 

A380*G

Medlem
Generellt sett kan man dock säga att det är fördelaktigt att samla poäng och ha status hos det bolaget som man flyger mest med.
 
Toppen