Senaste nytt

EuroBonus Guld/Pandion - Vad tycker ni om SAS kundservice via telefonen?

"Kommer du inte med invändningar inom 10dagar räknas det som att du accepterar " utan försäkra sig om att mottagaren tagit del av meddelandet, är den typen av beteende man förväntar sig från Ryanair

Är ändringen så pass stor att datum ändras så blir man uppringd, i annat fall där endast tid ändras så får man mail och sms.

Sen att man får 10 dagar på sig tycker jag är fullt rimligt. Man har ju oftast mobilen/mailen tillgänglig, och att man inte kollar om man fått SMS/Mail på 10dagar är enligt mig ovanligt.

En av anledningarna till att mobil och mail läggs in i bokningen är ju att tidtabellsförändringar kan uppstå.
 

Homer

Medlem
Är ändringen så pass stor att datum ändras så blir man uppringd, i annat fall där endast tid ändras så får man mail och sms.

Sen att man får 10 dagar på sig tycker jag är fullt rimligt. Man har ju oftast mobilen/mailen tillgänglig, och att man inte kollar om man fått SMS/Mail på 10dagar är enligt mig ovanligt.

En av anledningarna till att mobil och mail läggs in i bokningen är ju att tidtabellsförändringar kan uppstå.


Sjukdom, semester är vanliga anledningar till att man inte kollar e-post/SMS

Det finns en funktion där mottagren bekräftar att han mottagit och läst en e-post,
kan inte påminna mig att jag fått några sådana mail från SAS

En berättigad fråga är http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/5671-aer-skillnaden-mellan-sas-sterling-ryanair.html
 

agehall

Medlem
Det finns en funktion där mottagren bekräftar att han mottagit och läst en e-post,
kan inte påminna mig att jag fått några sådana mail från SAS

Tyvärr, det är något som vissa klienter/system (såsom outlook/exchange) lagt på. Det finns ingenting i SMTP-protokollet som tillåter detta. Möjligt att det tillkommit någon slags RFC på senare tid som jag missat dock. Om det finns en standard för detta får du gärna peka på den.
 

Homer

Medlem
Tyvärr, det är något som vissa klienter/system (såsom outlook/exchange) lagt på. Det finns ingenting i SMTP-protokollet som tillåter detta. Möjligt att det tillkommit någon slags RFC på senare tid som jag missat dock. Om det finns en standard för detta får du gärna peka på den.


Inte, men bekräftelse att man mottagit beskedet och godkänner ändringen kan ske på annat sätt.
 

bstark

Medlem
Många tjänster kräver ju att man verifierar sin mail när man signar upp genom att klicka på en speciell länk. Borde gå att lösa på liknande sätt även i detta fall. Skickas det via SMS blir det ju förstås svårt.
 

Ubbe

Medlem

Homer

Medlem
eftersom du alltid är missnöjd med SAS service så är det inte bättre att du utnyttjar de andra leverantörerna på marknaden istället. Att fortsätta använda och samtidigt fortsätta klaga på en valfri tjänst tyder ju på ett oklokt beteende så varför inte ändra detta?


Tack för tipset men jag flyger inte med SAS annat än när det finns uppenbara fördelar, vilket det faktiskt gör ibland.
Som motvikt mot mina klagomål har vi de som försvarar SAS alla tillkortakommanden in absurdum, samtidigt som
man gnäller på relativa småsaker orsakade av andra företag.
 
Som motvikt mot mina klagomål har vi de som försvarar SAS alla tillkortakommanden in absurdum, samtidigt som
man gnäller på relativa småsaker orsakade av andra företag.

Vi alla har ju våra favorit bolag oavsett vad vi har resemönster. Jag tror att vi alla har en känslomässig relation på SAS oavsett älskar vi, gillar vi eller hatar vi de. Det är inte enkelt att försöka leverera bra service, försöka leverera resultat, förnya planer och vara punktligt. Homer, du vet väl att jag "älskar" ju SAS men än så länge jag har alltid varit nöjd för det service som jag fått.

Jag håller med dig att vi konsumenter måste ställa krav för att en serviceleverantör som SAS kan förbättra sig och bli bättre. Kraven måste vara trots allt rimliga och vi konsumenter/resenärer har ju också viss ansvar att ta fram information som krävs för att genomföra våra resor.

Men tillbaka till frågan om Gold/Pandion service så jag vill tacka alla de duktiga medarbetare som jobbar där uppe i Ö-vik. Vi alla som reser ofta har massor av önskemål, krav och frågor, som är inte kanske så enkla varje gång. Som t.ex. var finns inchecknings automater i TMB flygplats när du ska flyga vidare till EWR och byta sen till ARN med SK. Det är inte enkelt att jobba i en Call Center och försöka ge service som alla skulle vara nöjda med. Kundservice arbetet är alldeles för ofta underskattat och de som svarar våra Gold/Pandions samtal får, tror jag, alldeles för ofta klagomål än "Tack".
 
Toppen