Eurobonus Gold/Diamond - erfarenheter vid flyg med partners

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Award380, 14 Juli 2016.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under alla år som EBG så ytterst få tillfällen med uppgradering. Hade även Senator och det verkade som att Senstor hade högre status inom Alliansen.
    Dessutom med alla uppgraderingsmöjligheter med Miles/poäng cash mm som tillkommit på senare tid känns det som att "spontanuppgraderingar "vid gate snart är ett minne blott.
    Förr var det lite spännande om de skulle ropa ut " Mrs andMrs Ulagun please contact the gate". Då var det oftast uppgradering på G.

2. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte märkt något större. En gång inom EU (GOT-FRA) på Lufthansa fick pursern för sig att ha stenkoll, och när han kom till min rad, nr 12, frågar han direkt: "Was möchten Sie, Herr Bernskiöld". Och sedan följde snygg service resten av flighten. Lite extra påfyllningar av kaffe, gjort på ett diskret men mycket snyggt sätt. Gjorde en vanlig flight (dock låg beläggning) ytterst speciell.

Det är faktiskt den typ av recognition som gör mig mest nöjd. Diskret och trevligt som gör min dag lite trevligare. Behöver inte vara något extravagant, eller ens upgrade. Det här räckte väldigt långt.

Jakob Österberg, GOTATH, Tostarp och 4 andra gillar detta.
  3. Jan Rogell

Jan Rogell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från TAP har jag bra erfarenheter, både från lounge och genom att bli uppgraderad vid några tillfällen från Funchal till Lissabon och Lissabon till Stockholm, fast aldrig åt andra hållet. /janne

4. nrdbck

nrdbck Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög två Asiana inrikes GMP-CHJ för en månad sen. Uppgraderad till business båda gångerna tillsammans med min plus 1. EBG.

jerixon, jumbooze och pswe gillar detta.
  5. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ToR FRA-JFK i somras med Lufthansa i Eco. Var EBG vid tillfället, och vid bägge boardingarna pep det till och jag fick OPUP/CU till business. Så Lufthansa verkade iaf uppskatta status vid de tillfällena.

jerixon och Jakob Österberg gillar detta.
  6. JohanA

JohanA Medlem

Lufthansa har inte CU så det var opup. Eftersom Lufthansa numera likställer alla *G så kan man lika gärna skita i SEN nästan...

jerixon gillar detta.
  7. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick uppgradering med lufthansa hem från förra årets Barcelonaresa. Blev lite snopen eftersom jag inte fick sitta med mina vänner. Fast det gick bra ändå. @David @Magino ;-)

Magino, David och jerixon gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Så jag är ingen vän längre ;-)

simon_says91 gillar detta.
  9. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Naturligtvis! Men det var David & Magino som retade mig för minen jag kom med när jag fick uppgraderingen... Hehe...

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokningsklass är kung.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!