Senaste nytt

Eurobonus Gold/Diamond - erfarenheter vid flyg med partners

Flood

Medlem
Blivit hälsad på med namn och lite småprat på LH och LX några gånger, men det är inte normalfallet. Annars inget utöver officiella förmåner.
 

Canadien

Medlem
Blivit hälsad på med namn och lite småprat på LH och LX några gånger, men det är inte normalfallet. Annars inget utöver officiella förmåner.
Händer då och då på Lufthansa longhaul, både i eko och biz. Inom EU har de nog inte tid. Också fått OPUP på CA, AC, LX och LH på 6-7 ben longhaul de senaste 3 åren (av kanske 80 longhaulben i eko)
 
D

Deleted member 4140

Guest
Har fått bättre bemötande på Air china, LOT och Lufthansa än vad jag fått hos SAS :)
 

D100

Medlem
Idag så räddade mitt EB gold kort mig från bli strandad i Toronto ett dygn. Air Canada hade ställt in ett flyg till Newark och när jag stod längst bak i kön till servicedisken så var det flera framför mig som vart ombokade till dagen efter, jag fick först en standbyplats efter mycket trixande, vilket agenten sedan tydligt förklarade att han lyckades även ordna en platsbiljett för jag var Star A Gold medlem. Under tiden jag stod i kön så ändrade SAS även min biljett till att flyga via CPH senare på kvällen eftersom jag missade mitt flyg till ARN. Så nu kommer jag hem många timmar senare men det blir iallfall samma dag och jag kan vara med på fredagsmiddagen med familijen. Det uppskattar både jag och familjen!

När något som detta händer så man superglad att man har guld kort, jag fick även höra att alla hotel var fullbokade som Air Canada erbjuder sina kunder vid situationer som denna...
 

Wendestam

Medlem
Flög Singapore Airlines (i.o.f.s i business) för några år sedan som EBG och pursern kom och hälsade på mig kort efter start. Hon frågade om allt var bra, om jag hade funnit mig tillrätta ombord och att jag bara skulle säga till om det var något jag behövde hjälp med eller önskade. Pursern hade de en lista som hon noga studerade innan hon tilltalade utvalda passagerare där jag utgår från att de med guldstatus inom Star Alliance stod listade.
I vintras blev jag även tilltalad med förnamn på Lufthansa mellan Arlanda-München i ekonomi.
Inget övrigt som jag märkt, men det är lite trevligt när det händer :)
 
Fick 20% rabatt på Singapore Airlines ombord-taxfree som EBG. Prioboarding på TAM som EBS (när de fortfarande var med i Star Alliance).
 

Kandinsky

Medlem
Flög ARN-MUC med Lufthansa för en månad sedan, blev uppgraderad till business. Men det hade nog mer med överbokning av ekonomi än nått annat att göra. Ingen frukost fick vi i alla fall.. Samma dag MUC-BCN (också det med Lufthansa) såg jag mitt namn och SK*G i boardinglista. Men där stannar nog recognition med andra A bolag :D
 
Blev uppgraderad till economy plus på United FRA-SFO för nån månad sedan utan att fråga om det. Vet dock inte om det hade med statusen att göra men det kanske spelade in lite. I vilket fall så var det trevligt med extra benutrymme :)
 
Toppen