Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

M.K

Medlem
Nu har jag swipat en nota också. Vad gör man inte för vetenskapen här på B.C vänner. :D

Citerar mig själv. Dåliga nyheter tyvärr då ingen av transaktionerna från torsdag och fredag med bl a AMEX syns än. Däremot ser jag att det enda köp jag gjorde med swipe av medlemskortet innan har kommit in från i lördags eftermiddag! :eek: @Loyal Solutions
 
Last edited:

Atom

Medlem
Citerar mig själv. Dåliga nyheter tyvärr då ingen av transaktionerna från torsdag och fredag med bl a AMEX syns än. Däremot ser jag att det enda köp jag gjorde med swipe av medlemskortet innan har kommit in från i lördags eftermiddag! :eek: @Loyal Solutions

Så när börjar vi skicka in claims?

Förövrigt tycker jag verkligen att det är pinsamt dåligt att det inte fungerar. Jag tänker främst på kunder till SAS som inte hänger här dagarna i ända och kanske väljer restaurang efter listan och sen får man inga poäng. Jag själv vet inte hur många notor och öl det blivit på ett vattenhål här i stan innan jag förstod att det inte ens hjälper att swipea kortet. Måste vara ett lukurativt sammarbete att locka folk men aldrig nödgas betala för några poäng. Jag ger dem ett par dagar till.
 
Så när börjar vi skicka in claims?

Förövrigt tycker jag verkligen att det är pinsamt dåligt att det inte fungerar. Jag tänker främst på kunder till SAS som inte hänger här dagarna i ända och kanske väljer restaurang efter listan och sen får man inga poäng. Jag själv vet inte hur många notor och öl det blivit på ett vattenhål här i stan innan jag förstod att det inte ens hjälper att swipea kortet. Måste vara ett lukurativt sammarbete att locka folk men aldrig nödgas betala för några poäng. Jag ger dem ett par dagar till.

Ja tyvärr så är det nog få som har koll och klagar. Synd att det ska vara så svårt att faktiskt släppa fungerande tjänster. Varför inte ta in ett gäng beta-användare för att säkerställa kvaliteten. Vad har ni att förlora på det? Arbetar det poängjägare hos er? Om inte, anställ en så ni har bättre koll. (Detta gäller generellt SAS tjänster, och inte bara det som tas upp i denna tråd)

Ping @Loyal Solutions
 
Tänkte lägga in mitt Apple Pay-kort också (SAS Amex), men där gick jag bet. Jag vet inte hur jag hittar hela kortnumret i Apple Pay. Jag kan bara se de fyra sista. Och när jag försökte registrera kortet genom att byta ut de fyra sista på det fysiska kortet mot de fyra siffrorna som syns i Apple Pay funkade det inte. :/
 

Canadien

Medlem
Tänkte lägga in mitt Apple Pay-kort också (SAS Amex), men där gick jag bet. Jag vet inte hur jag hittar hela kortnumret i Apple Pay. Jag kan bara se de fyra sista. Och när jag försökte registrera kortet genom att byta ut de fyra sista på det fysiska kortet mot de fyra siffrorna som syns i Apple Pay funkade det inte. :/

Är det inte de underliggande korten man ska regga hos SAS Everyday?
 
Är det inte de underliggande korten man ska regga hos SAS Everyday?

Jag trodde inte det, då det ju är kortnummer man ska registrera. Och Apple Pay skapar egna kortnummer, som också är det som terminalen etc. ser. Således vet troligen inte försäljningsstället att det finns ett underliggande kort som är kopplat till SAS EB ED.
 

mha321

Medlem
Jag trodde inte det, då det ju är kortnummer man ska registrera. Och Apple Pay skapar egna kortnummer, som också är det som terminalen etc. ser. Således vet troligen inte försäljningsstället att det finns ett underliggande kort som är kopplat till SAS EB ED.

Utan att veta detaljerna, så känns det rätt tydligt att integrationen här sker hos inlösaren eller ännu längre bak i kedjan, och inte i terminalerna (bland annat därför det ligger fördröjningar I systemen). Så vad försäljningsstället ser eller inte ser spelar ingen roll.
 

M.K

Medlem
Just AMEX är speciellt utsatt för problem nu i uppstarten vet jag trots försäkringarna från användare här. Jag körde därför bara en liten nota med det. Det som är oroande är att inga andra av mina kortköp har registrerats.

Min rekommendation är därför att fortsätta swipa tillsvidare då det köpet kom in på under 36 timmar. En förklaring hade varit trevlig av @Loyal Solutions Detta då systemet med kopplade kort inte verkar ha kommit igång enligt sann SK-IT tradition.
 
Toppen