Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

mha321

Medlem
Nån som vet mer om framtidsplanerna för Eurobonus Everyday?

Accepterade butiker (i mitt område iaf) har inte förändrats på många år (sen man drog medlemskortet i terminalen).

Finns ju väldigt många butiker i onlineshopping-portalen man hade velat se som fysiska butiker i Everyday-konceptet.

Vilka som är med ändras ju lite då och då. Nyligen har tex duvel café försvunnit, märkte jag. Och det händer väl till och från att de lägger till också. Men det kan säkert vara väldigt beroende på område.

Online portalen drivs väl av ett helt annat bolag än everyday (där ingetdera är sas), så tyvärr finns det nog väldigt lite samarbeten mellan dem. Men jag håller med, där finns definitivt en del där man gärna skulle se det.
 
Så tröttsamt detta. Ringde nu kundtjänst och frågade, var är mina poäng som jag ska ha fått när jag dragit mitt kopplade Amex i en butik ni har samarbete med. Efter att ha "hört sig för" och knappat lite på tangenterna så fick man den klassiska "du kan efterregistrera men du behöver kvittot".
Sa att jag saknade ett av mina kvitton för att jag i min enfald trodde att det inte skulle behövas längre. "Nej du måste ha kvittot". SUCK.
 

Diana

Medlem
Pratade precis med kundtjänst som sa att poängen tar upp till åtta veckor och att det INTE kommer skickas ut ett mejl om att det är registrerat. Så får snällt vänta i två veckor till och sen återkomma om poängen inte trillat in
 

Emil123

Medlem
Kan också rapportera om en lyckad transaktion, köpte på burgersson i fredags och det blev registrerat. Så 1/3 där än så länge som fungerat.
 

Tonton

Medlem
Så tröttsamt detta. Ringde nu kundtjänst och frågade, var är mina poäng som jag ska ha fått när jag dragit mitt kopplade Amex i en butik ni har samarbete med. Efter att ha "hört sig för" och knappat lite på tangenterna så fick man den klassiska "du kan efterregistrera men du behöver kvittot".
Sa att jag saknade ett av mina kvitton för att jag i min enfald trodde att det inte skulle behövas längre. "Nej du måste ha kvittot". SUCK.

Du kan alltid visa upp transaktionshistoriken också.
 

gneken

Medlem
Och vad brukar vi säga om att lita på kundtjänst?
Nu skrev jag faktiskt inte att det va kundtjänst som svarade :)
Jag fick följande svar på efterregistreringen.
Vet inte om det är värt att lägga mer energi på detta. Tog ca 1-2 veckor från registrering.

”Tak for din henvendelse vedrørende efterregistrering af SAS EuroBonus Ekstra Point fra Phil´s Burger. Vi har behandlet din anmodning, og kan desværre ikke opfylde dit ønske på baggrund af vedhæftede bilag. For at kunne efterregistrere point, skal vi bruge en kvittering udstedt af butikken eller restauranten ved købet.



Vi kan desværre ikke godkende en udskrift fra dit pengeinstitut.

Vi er glade for din interesse i at optjene EuroBonus Ekstrapoint.


BEMÆRK at det nu er blevet endnu lettere at optjene point. Forbind dit EuroBonus-nummer til ethvert betalingskort, og tjen automatisk point fra tilknyttede partnere. Læs mere i nedenstående link:
SAS EuroBonus Member Portal


Ved køb hos en butik/restaurant skal du gøre følgende:
Swipe dit SAS EuroBonus kort uden betalingsfunktion i butikkens terminal ved købet, så dine EuroBonus point automatisk registreres.
Eller
Betal med et betalingskort som du har linket til din EuroBonus konto.”
 
Toppen