Eurobonus brytpunkt Januari-April 2022 får halva poängen tillgodoräknat mot att behålla status

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FilipJ, 30 September 2021.

1. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis följande i mailen:
    ”Hej Filip,

Vi vet att det varken varit lätt eller läge att resa så mycket som du önskat under det gångna året. Därför vill vi gärna hjälpa dig att uppnå Guldmedlemskap i ytterligare ett år. Du med kvalificeringsperiod som slutar den 31 januari eller 28 februari 2022 får nu hälften av de kvalificerande flygresor/statuspoäng som krävs för Guldmedlemskap! 23 kvalificerande flygresor och 22 500 statuspoäng registreras på ditt konto under oktober månad (visas överst på sidan när du loggar in på Min EuroBonus).

Dessutom får du 4x högre statusintjäning för varje resa med oss i perioden 1 oktober 2021 - 31 januari 2022. Vi hoppas att det kan komma väl till pass nu, i takt med att allt fler är vaccinerade och reserestriktionerna blir färre.”
    Detta lär ju betyda att det inte blir några fler ”fullständiga” förlängningar för status för SAS eurobonus. Ref är att jag är guld och har brytpunkt 28 feb. Någon med annan datapunkt?

John Rosenbaum, Glenn E, stopover och 8 andra gillar detta.
  2. H4ipM8adRg9nvkRu

H4ipM8adRg9nvkRu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Elite + MC ger alltså (förlängd) status utan att flyga!

Knut-Olav, Glenn E, helgonet och 2 andra gillar detta.
  3. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick samma och har också samma period som TS! Jag som redan har flugit in ett guld på nya året... Hej EBD!

Glenn E, rosenstam, palmen och 5 andra gillar detta.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Samma här, hade precis gått över 45k så detta var ju välkommet.

Diamond får 45k ska tilläggas.

John Rosenbaum, FF#1 och GOTATH gillar detta.
  5. GeorgZ

GeorgZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske tänker lite fel här men är det inte så att du precis missar om du har Elite+MC (20000 +12000) och de bjuder på 22500 = 44500 av 45000 som behövs?

Fast å andra sidan - 500 poäng så räcker det ju med en ToR mellan Arlanda och Bromma =)

6. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    32000+22500=54500

Johanna, pjsven, Tomas E och 2 andra gillar detta.
  7. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick med detta mejl och har bryt 28/2. Tycker det är oerhört generöst även om jag hade kommit hamn utan det och Elitkortet. :)

Men jag förstår inte riktigt rubriksättningen?

FF#1 gillar detta.
  8. GeorgZ

GeorgZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gissade att jag missat något. Då blev det genast bättre

9. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick också samma email nu har bryt den 28/2 hade just bokat en resa till Bryssel med 4x kampanj men den behövs ju inte flygas nu försent att avboka inom 24 timmar men ett leg står redan som 737-700 så de kanske ställer in och då löser det ju sig, ii värsta fall får man ta en voucher

John Rosenbaum, palmen och Karlssonskan gillar detta.
  10. Tur-Ture

Tur-Ture Medlem

Fick mailet precis innan jag skulle trycka på "köp-knappen" för en trevlig dagtur GOT-ARN-CPH-BER-OSL-ARN-GOT som skulle ge ca 28000 poäng för 2.600kr. Nu kan jag hitta på något annat den dagen, typ arbeta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!