Senaste nytt

Eurobonus-award biljetter dyrare på SAS än Star Alliance (till Asien)

NotRyan

Medlem
Hej!

Jag vet inte om det har skrivits om tidigare men...

Jag såg nu när jag botaniserade runt lite, att efter SAS senaste enhancement av EB-programmet, så är en C-klass award dyrare på SAS (140K) än på *A (135K) från hemmamarknaden till Asien.

Vill dom att kunderna väljer *A före SAS eller köper folk oftast award i M (80K SK / 90 K *A) så att dom inte riktigt bryr sig om C-award?

Mvh
/NotRyan
 

Fredrik

Medlem
Har det inte varit olika poäng som krävts för SK och *A sedan ett bra tag? Jag samlar inte poäng i någon rasande takt så jag har järnkoll på vad som krävs för en partneraward i F och det är samma som tidigare: 180k.

Jag tror tyvärr SAS räknar med att de flesta kunder inte riktigt vet hur man bokar partnerawards och det är ju inte som att hemsidan direkt uppmuntrar oss till det.
 

kristerj

Medlem
Det tillkommer väl avgifter (bränsletillägg) när man bokar *A awards, så SK blir kanske billigare trots allt, beroende på hur man värderar sina poäng?
 

NiNE

Medlem
Det tänkte jag också på när jag bokade min Amex 2-4-1 ARN-NRT i C för 135.000 EB-poäng. Den hade kostat 140.000 poäng med SK, men gick nu på 135.000 med LH, dock blev avgifterna betydligt högre.
 

Magino

Medlem
Vill minnas att de ändrade priserna för bonusresor med SAS den 4 maj i år. Det var då som det bland annat blev dyrare att flyga inom Norden, billigare att flyga till Tyskland och man höjde priset på Y & C till USA & Asien. Däremot ändrade de inte Star Alliance bonuspriserna.

Samtidigt infördes väl att man fick 100% i M och lite nya intjänings nivåer inom Europa för samtliga klasser?
 

Stefan62

Medlem
Det tänkte jag också på när jag bokade min Amex 2-4-1 ARN-NRT i C för 135.000 EB-poäng. Den hade kostat 140.000 poäng med SK, men gick nu på 135.000 med LH, dock blev avgifterna betydligt högre.

Det var inga problem att använda "2-4-1" för LH-flight? (Ref annan tråd i forumet.)
 
Toppen