Senaste nytt

Eurobonus Amex 50% rabatt när man shoppat 150 000 kr inom 12 månader

Jo, att det är 12 månader som gäller är tydligt. Men vad är det som ska göras inom de tolv månaderna? Bara bokning, bara utresan, eller måste även hemresan vara gjord inom de tolv månaderna?

Sorry, jag måste ha haft båda ögonen stängda igår när jag svarade. Naturligtvis framgår det som du påpekar inte vad som avses med de tolv månaderna. Min gissning är att resan ska vara avslutad, men det har jag inga belägg för. När jag bokade så frågade dock killen när jag fått mitt brev och tycktes nöjd när jag svarade att det var för några veckor sedan...
 

Mikael

Medlem
Jag har tidigare läst (vet ej var) att resan ska vara bokad inom de tolv månaderna, inte avslutad. Är det nån som vet mer om detta?
 

Mr Carter

Medlem
I det brev jag fick från Amex står det "Förmånen är giltig i 12 månader från utskriftsdatumet på detta brev, du behöver därför boka och resa inom denna period".
Läser man det finstilta längst ner (Villkor för EuroBonus Poängrabatt) står det att förmånen endast kan användas en gång per kalendeår.
Det stör mig att Amex sedan jag fick deras kort ändrat villkoren ett antal gånger. Ursprungligen var det två inköpsbelopp som gällde, det lägre för en europa resa och det högre för att kunna resa längre. Amex har också ändrat till att förmånen gäller 12 månader från brevets utskriftsdatum (enligt ovan), tidigare gällde förmånen för efterkommande kalenderår.
Med denna ändring, att bokning och resa måste göras inom ett år, tappar erbjudandet i kraft för mig. Alternativet är att jag börjar planera användandet av kortet så att beloppsgränen uppnås senare på året eftesom jag alltid gör en resa till USA i sep/okt. Det känns däremot inte speciellt kundvänligt och drabbar ju egentligen Amex eftersom jag då använder ett annat kort i stället. Frågan är om jag kommer att förnya mitt Amex nu när det går ut....
 

campaigner

Medlem
Exakt! Jag är i samma situation: Jag ligger väldigt nära gränsen, och undviker nu att använda AmEx för jag vill kunna boka min resa i oktober/november nästa år. Alltså vill jag passera gränsen i december, och då få erbjudandet. Lite märkligt av dem att ha regler som faktiskt motverkar konsumtion (även om naturligtvis erbjudandet i stort uppmanar till det, eftersom man ändå ska nå 150.000 kr).
 

fopes

Medlem
Också i samma situation ;) Tänkte inte använda kortet igen förrän i slutet av november. Kan inte vara så smart av AMEX.
 

Bryant

Medlem
Vet någon hur avbokning fungerar? Är det ordinarie Eurobonus regler, dvs poängen sätts in på kontot igen vid en ev avbokning?
 

sunkan

Medlem
Som jag förstått det när jag använt mig av vouchern är att inom 24h kan man ändra eller avboka utan kostnad. Därefter går det att avboka eller göra ändringar mot en avgift (200:- har jag för mig) fram till avgång eller ett dygn innan (minns inte helt säkert). Någon annan kanske har säkrare uppgifter?

Jag passade iaf på att boka en ToR ARN-ORD Business i juni/juli nästa år och hoppas på att det fortfarande kommer passa när resan närmar sig :)

Jag hade tidigare fått för mig att man måste boka för två personer. När jag läst reglerna igen står det ju "upp till två personer". Det borde alltså att även bara boka en biljett ToR.

Mvh

Christian
 
Last edited:
Toppen