Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.

olsson

Medlem
Jag är mer intresserad hur mycket mitt leende nu kommer förvandlas till en ledsen grimas ang låga segment och poäng för norska medlemmar. Fast det kanske är något som kommer nerfas tidigare.
 

Dr. Miles

Expert
men om du istället jämför med M&M HON Circle
Nej nej nej, det ska jämföras mot Uzbekistan Airways UZ AIR PLUS Gold. :p

UZ AIR PLUS skrev:
Elite Club
We are pleased to offer our UZ AIR PLUS Silver and Gold cardholders to join the Elite Club and get additional benefits.
If you have accumluated 150 000 points you will be presented a Silver Card.
If you have accumulated 200 000 points on your Silver Card you will be presented a Gold Card.

Totalt 350.000 poäng (motsvarande 350.000 km) som krävs att bli UZ AIR PLUS Gold. Endast på Uzbekistan Airways flygningar.
 

jos

Medlem
Kan någon förklara för mig vad jag ska ha EBS till när jag i princip aldrig checkar in något? De kanske borde snegla på BAEC...
 

Jonas C

Medlem
100 k poäng för högsta nivån anser jag är alldeles för lågt. Fyra SAS PLUS r/t till PVG och man når högsta nivån... nä så enkelt ska det inte vara!

Minst 200 k poäng och krav på spending! Säg 250 kSEK per år inom SAS Group. På så sätt når man ut med riktiga förmåner till de som genererar vinst till SAS.

Sen är ju frågan vad SAS har att ge i gengäld? Med tanke på att långdistansnätverket är näst intill obefintligt, samt det faktum att SAS inte erbjuder några First Class lounger, så kommer denna nivå inte att kunna bidra med några större förmåner till kunden. Med tanke på att större delen av SAS kunder flyger på kortdistans så känns det inte motiverat att sätta ribban på 200K, då jag misstänker att ganska få kommer att lyckas nå den nivån. I sådana fall skulle man lika gärna kunna ha kvar Pandion som idag…

Det är nog bättre att hålla nivån på 100K, så att inte kunden får orealistiska förväntningar om förmånerna.
 

Bryant

Medlem
Eurobonus 2.0 i höst?!

För vem ska det vara svårt att nå status och varför? Hur många cardjunkies finns det därute och är de tillräckligt många för att hålla SAS över ytan? Jag är absolut inte emot en högre nivå även om jag vet att jag aldrig kommer att nå den så höj den gärna till 500.000, men det SAS behöver göra på hemmaplan är att locka tillbaka kunder från FR och DY. En högre nivå i EB tror jag inte kommer att ge SAS mer pengar i kistan. Dessutom så tror jag att nuvarande guld och silvernivåerna kommer att bli sämre, vilket i sin tur riskerar att många av de ca 200000 medlemmarna väljer ett annat program alt slutar att välja SAS i första hand.

(Många i min omgivning "älskar" norwegian eftersom de är sååå billiga och så har de fräscha nya flygplan med wifi... Är i London nu och flyger t/r med DY, det fanns inte en ledig plats när vi åkte i tisdags. Jag försökte styra in oss på BA som var billigare, men eftersom det inte är jag som betalar så är det bara att flyga med.)
 

Homer

Medlem
Sen är ju frågan vad SAS har att ge i gengäld? Med tanke på att långdistansnätverket är näst intill obefintligt, samt det faktum att SAS inte erbjuder några First Class lounger, så kommer denna nivå inte att kunna bidra med några större förmåner till kunden. Med tanke på att större delen av SAS kunder flyger på kortdistans så känns det inte motiverat att sätta ribban på 200K, då jag misstänker att ganska få kommer att lyckas nå den nivån. I sådana fall skulle man lika gärna kunna ha kvar Pandion som idag…

Det är nog bättre att hålla nivån på 100K, så att inte kunden får orealistiska förväntningar om förmånerna.

Ska det ersätta Pandion bör det väl ligga ganska högt, men det kan ju införa två nya nivåer
Platinum OCH Diamond, United har ju 2 nivåer ovanför Guld.
 

A380*G

Medlem
Sen är ju frågan vad SAS har att ge i gengäld? Med tanke på att långdistansnätverket är näst intill obefintligt, samt det faktum att SAS inte erbjuder några First Class lounger, så kommer denna nivå inte att kunna bidra med några större förmåner till kunden. Med tanke på att större delen av SAS kunder flyger på kortdistans så känns det inte motiverat att sätta ribban på 200K, då jag misstänker att ganska få kommer att lyckas nå den nivån. I sådana fall skulle man lika gärna kunna ha kvar Pandion som idag…

Det är nog bättre att hålla nivån på 100K, så att inte kunden får orealistiska förväntningar om förmånerna.

SAS skulle kunna ge en hel del, bara fantasin sätter stopp. Tex tillgång till VIP lounge på ARN/CPH/OSL. Garanterade awards på SAS group om det finns platser kvar. Specialavtal med exempelvis LH Group om ökad tillgång till F awards. Högre rabatter på hotell och hyrbilar. Mm mm...

Du missade min andra kommentar om spending. Där har längden på flygningen ingen direkt koppling. Som Senator varit inne på i en annan tråd är det folket som betalar mest som är intressant, inte de som har flest miles till lågt pris.
 

Ubbe

Medlem
Det måste väl ändå vara så att Eurobonus är ett bonusprogram där varje bonus är något som bonusgivaren bestämmer och utfäster utifrån varje given tidpunkt.
Jag gillar inte att American Express inte tillåter min 2 for 1 att gälla på alla *allianceflyg. Jag har valmöjligheten att gå till annan provider men tyvärr så har jag ännu inte hittat någon bättre.
Tyvärr så upplever jag att inläggen här mer och mer blir hatiska och mindre konstruktiva utifrån begreppet bonus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen