Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.

ski

Medlem
Glöm inte prioritet på väntelista som är den bästa förmånen i mitt tycke. Pga så många EBG på vissa flighter har den blivit kraftigt urvattnad. Likaså prioritet i telefonkö. Pandion blir säkert kvar som en exklusiv invite nivå. Där kommer högsta prioriteten att finnas och uppmärksamheten ombord. Som nedgraderad pandion till EBG så saknar jag prioriteten. Pandion har alltid loungetillgång oavsett vilket bolag man har biljett med och även vid ankomst. Att göra en fjärde nivå officiell välkomnas av mig. Tycker att det bör vara viss skillnad om man flyger 50 segment eller 300 och planet är väntelistat.
 

Toby

Medlem
Om nu SAS funderar på att skaffa en till nivå bör de ta en riktig funderar på hur situationen ska lösas och till exempel inte DÖDA silver (EBS).
Tro det eller ej men många är inte ute efter att nå den högsta nivån i allt.
 

Jonas C

Medlem
I dagsläget finns det 128K EBS, 74K EBG och 2K EBP. Känns med andra ord dumt att ta död på EBS.
 

Agö

Medlem
Om nu SAS funderar på att skaffa en till nivå bör de ta en riktig funderar på hur situationen ska lösas och till exempel inte DÖDA silver (EBS).
Tro det eller ej men många är inte ute efter att nå den högsta nivån i allt.

Jag förstår hur du tänker. Men är Silver verkligen något att sträva efter? Det är väl snarare något man "blir", eller? Fördelarna är ju rätt få men det viktigaste med Silver är att det ju blir betydligt lättare att nå Guld genom 15 % fler baspoäng.

Fyra nivåer låter i mina ögon förträffligt. Var tycker ni ribban för den nya nivån ska läggas? 100 000 poäng / 100 KF?
 

Igorius

Medlem
Var tycker ni ribban för den nya nivån ska läggas? 100 000 poäng / 100 KF?

Jag skulle nog lägga den en bit högre än 100 000 poäng. 100k är ju egentligen bara 80k + EBG-bonus (om man flyger SK), alltså inte så särskilt långt över den tidigare nivån för EBG. Säg 150 eller 200k, så har du något att bita i!
 

FFS

Medlem
Som EBS tycker jag att det vore dumt att avskaffa den... De främsta fördelarna enligt mig är businessincheckning (på ARN, där bagage-drop kön ibland är väldigt lång) och ett extra bagage.

Nu håller jag på att jobba mig mot ett A3*G vilket ger precis samma fördelar fast i hela alliansen.

Sen finns det nog en del (precis som jag) som gillar att samla ihop till saker och då är ju EBS lite mer uppnåligt än EBG om man inte flyger så mycket.
 

Agö

Medlem
200.000 poäng /150 segment

Intressant med så pass höga trösklar. Kan ju jämföras med Flying Blue för oss icke-frassar:

Platinum 70,000 60

Visst, sämre intjäning i låg eko men man får ju KF på ett antal andra flygbolag. Inget som säger att FB gör rätt dock ;)

Vad tror ni? Hur många av de 74k EBG som finns idag skulle nå den nya SAS "Diamond" om man satte tröskeln på 200k/150 KF? 10 %?
 

A380*G

Medlem
100 k poäng för högsta nivån anser jag är alldeles för lågt. Fyra SAS PLUS r/t till PVG och man når högsta nivån... nä så enkelt ska det inte vara!

Minst 200 k poäng och krav på spending! Säg 250 kSEK per år inom SAS Group. På så sätt når man ut med riktiga förmåner till de som genererar vinst till SAS.
 

Homer

Medlem
Intressant med så pass höga trösklar. Kan ju jämföras med Flying Blue för oss icke-frassar:

Platinum 70,000 60

Visst, sämre intjäning i låg eko men man får ju KF på ett antal andra flygbolag. Inget som säger att FB gör rätt dock ;)

Vad tror ni? Hur många av de 74k EBG som finns idag skulle nå den nya SAS "Diamond" om man satte tröskeln på 200k/150 KF? 10 %?

men om du istället jämför med M&M HON Circle
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen