Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.

drW

Medlem
Jag tror att det nog vore smart att lägga till små förmåner även på silver. Det gäller ju att få även de mediumfrekventa resande lojala. Tex skulle möjlighet att välja plats på planet två dygn innan avresa vara en billig åtgärd som skulle göra att man kände sig mer motiverad att försöka nå upp till även den moderata nivån.
 

A380*G

Medlem
Enhancement är säkert på G.
Glöm inte SAS strategi "One step forward, two steps back".
Eller minus och minus blir SAS PLUS.

Om nivån för denna nya officiella nivå bara skulle bli 100,000 poäng per år så blir det inte särskilt exklusivt. SAS delar ju redan nu ut baspoäng i cornflakespaketen.
 

bhen

Medlem
Jag förstår inte vad han menar här.

I Norge är det en debatt, särskilt efter poäng blev tillåtet inrikes, om att poängsystemet till stor del utnyttjas som en form för skattesmitning. Alltså att arbetsgivare köper (alltför) dyra biljetter som ger poäng som tas ut i privat konsumtion. Det har till och med varit diskutioner kring om norska skatteverket klarar att förmånsbeskatta poäng som går till privatpersoner på företagsbetalda biljetter.

Men oavsett, det är väl detta fenomen han prövar argumentera att det är ovanligt. Fast ingen lär ju tro på honom.

/b
 

A380*G

Medlem
I Norge är det en debatt, särskilt efter poäng blev tillåtet inrikes, om att poängsystemet till stor del utnyttjas som en form för skattesmitning. Alltså att arbetsgivare köper (alltför) dyra biljetter som ger poäng som tas ut i privat konsumtion. Det har till och med varit diskutioner kring om norska skatteverket klarar att förmånsbeskatta poäng som går till privatpersoner på företagsbetalda biljetter.

Men oavsett, det är väl detta fenomen han prövar argumentera att det är ovanligt. Fast ingen lär ju tro på honom.

/b

Samma gäller i Sverige. Om en medlem tar ut privata bonusresor för poäng intjänade på tjänsteresor så ska det förmånsbeskattas.
 
Intressant & med 2.0 så är jag helt säker på att EBP försvinner också eftersom mycket av det som listas som Diamond är det som är i EBP idag, så vad skulle finnas kvar i EBP?

Är detta bra eller dåligt? Tiden får utvisa men många har ju efterlyst klarare regler för EBP, så jag tror att det är svaret. Diamond tillkommer & Pandion försvinner!
 

charlesswe

Medlem
I Norge är det en debatt, särskilt efter poäng blev tillåtet inrikes, om att poängsystemet till stor del utnyttjas som en form för skattesmitning. Alltså att arbetsgivare köper (alltför) dyra biljetter som ger poäng som tas ut i privat konsumtion. Det har till och med varit diskutioner kring om norska skatteverket klarar att förmånsbeskatta poäng som går till privatpersoner på företagsbetalda biljetter.

Men oavsett, det är väl detta fenomen han prövar argumentera att det är ovanligt. Fast ingen lär ju tro på honom.

/b

Ah, så.
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Samma gäller i Sverige. Om en medlem tar ut privata bonusresor för poäng intjänade på tjänsteresor så ska det förmånsbeskattas.

Att arbetsgivare köper för dyra biljetter? Idag? I Sverige? :rolleyes:

Intressant dock att se hur denna EB 2.0 blir. Personligen tycker även jag att det är bra att vägen till en högre nivå specificeras. Till skillnad från idag.
 

Bryant

Medlem
Eurobonus 2.0 i höst?!

Guld blir det nya Silver och Diamond/platina blir det nya Pandion ;).

Silver ger rabatt på lounge och bagage avgifter, guld ytterligare rabatter och nästa nivå så blir allt gratis...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen