Senaste nytt

Ett stort tack till alla våra resenärer på Göteborg Landvetter Airport!!!!

MarcusC

Medlem
Jo planering av bussgater , kontra icke är lite stökig ibland på GOT.

Har ofta kommit på kvällen från MUC och CPH och fått bussgate....lite segt om flyget landar sent och vädret inte alltid är på topp. Tror tyvärr flygbolagen har visst inflytande här...kan det vara billigare med bussgate?
 
Hej,

Gateplanering är i grunden utifrån antal passagerare på respektive plan och inte på storlek. Sedan finns det andra faktorer som påverkar.

- Fredrik

För något år sedan sitter jag i SAS Business Lounge vid lunch och skall flyga till CPH med en stor och hyfsat befolkad A321, givetvis från våningen under samtidigt som det står Dash 8 från Wideroe, Fokker från Austrian och CRJ från Lufthansa inne vid terminalens gatebryggor. Det om något är märklig planering!

Att få bort bussgaterna helt och hållet från GOT utan enorma tillbyggnader är däremot en utopi.
 
Fler linjer är av högsta prioritet. Nu på måndag startar bmiregional upp Birmingham...

- Fredrik

Kan bara instämma i gratulationerna, förvandlingen är stor. Nu är det som sagt bara lite fler bolag&linjer ;) man vill ha. Men med terminalförbättringar och fler nöjda resenärer är det väl bara en tidsfråga innan flygbolagen hänger på. Förhoppningsvis fler som väljer bort GSE & Ryan till förmån för landvetter. Kunde ni inte locka över Wizz från Säve...skulle vara trevligt med direktlinjer till Polen,Ungern,Tjeckien (igen)
 
Det är inte storleken på terminalen som gör det utan antalet gater och vi har tyvärr för få. Vi ser kontinuerligt över hur vi kan förbättra och tittar just nu på flera olika lösningar. Vi tycker inte heller att bussning är det bästa alternativet...

- Fredrik

+1 verkligen på bussgates. På en sån liten flygplats borde inte det behövas tycker man.
 

iRobert

Medlem
Lite nyfiken - stod en 747a från Emirates vid gate nu i afton när jag kom in från CPH. Vadan detta? Vacker syn, oavsett. :)
 

vicce

Medlem
Lite nyfiken - stod en 747a från Emirates vid gate nu i afton när jag kom in från CPH. Vadan detta? Vacker syn, oavsett. :)

EK har GOT som en av sina destinationer. Har själv kört dit ett gäng gånger när jag var på EK.
Tror dock inte det är jättemycket trafik dit nuförtiden.
Kanske folket från GOT kan svara på?.

Är det fraktkärran ni menar? Är lite nyfiken på hur "tidtabellen" för den ser ut, hade velat åka ut och fota den någon dag.
 
Toppen