Senaste nytt

Ett bra år i år för poäng på IHG

palmen

Moderator
Mitt ser ut som nedan

2016 Year-to-date Summary

Total Points Earned: 262,164
Elite Qualifying Points Earned:
50,711 of 75,000 for Spire Elite

Jag har 48 nätter varav 31 är reward nätter de flesta av dom på 5k point breaks, funderade på att skaffa Spire Elite genom att boka 10k eller 5k bonus för ett par nätter i Oktober men det blev såpass mycket dyrare än att bo på Hilton vilket jag gjorde istället.

Noterade att om man hyr bil med Hertz via IHG får man 1,500 poäng per hyra (Jag är Platinum) dessa poäng räknas faktiskt som status grundande, dessutom får man som Platinum och Spire Elite ytterligare 500 poäng per dygn hyra, hade en bil i 34 dygn i våras och fick således in 17,000 poäng extra på det.

Jag känner också att som johnhenrik säger att det rasat in poäng i år, jag gjorde en miss i planeringen på den senaste Accelerate kampanjen där jag missade kring 45,000 poäng.

Länk till hyrbil via IHG om någon vill ha den Save up to 35% on your next Hertz rental | IHG

@palmen Ja 5k bonus per stay räknas mot Elite status, 10k skall också göra det men sista jag hade en natt med 10k bonus så fick jag kontakta IHG för att det skulle krediteras rätt , har noterat att 10k bonus verkar bara finnas på en del hotell när man bokar via appen kan inte minnas att jag sett 10k bonus när jag bokat på hemsidan.
Mycket värdefull information och de förtjänar en egen tråd om det nu inte finns en i ämnet!
 

Kris

Medlem
10k och över bonus får man normlt jaga hosnkundtjänst så jag orkar aldrig boka dom
Jaga hos kundtjänst är väl en förmånlig feature hos IHG? ;)
Hade det inte varit för det hade jag styrt om mina stays till annan leverantör sedan länge.

Mitt ser ut som nedan
Noterade att om man hyr bil med Hertz via IHG får man 1,500 poäng per hyra (Jag är Platinum) dessa poäng räknas faktiskt som status grundande, dessutom får man som Platinum och Spire Elite ytterligare 500 poäng per dygn hyra, hade en bil i 34 dygn i våras och fick således in 17,000 poäng extra på det.
Bra tips. Gött med poäng per dygn. Långtidshyra med ex avis och eurobonus blir ju snabbt oattraktivt.
 

Kris

Medlem
Min status ligger på
2016 Year-to-date Summary
Total Points Earned: 444,186
Elite Qualifying Points Earned: 93,843 of 75,000 for Spire Elite
2016 Year-to-date Summary
Total Points Earned:504,916
Elite Qualifying Points Earned: 103,308 of 75,000 points for Spire Elite

Det rullar på... Äntligen 6-siffrigt på EQP :)
Har i alla fall 15nätter till som skall krediteras i år.

Side note; såg att de just ändrat i min Accelerate för vintern. Innan var det "complete 6 of 9 events to get additional bonus" till nuvarande "complete 6 of 7 events...". De har således on the fly tagit bort de två självklara (typ bo en natt i Oktober (5000p) eller vad det nu var samt anmäl dig till kampanjen (500p)). Någon mer som upplevt samma sak?
 

palmen

Moderator
Min Accelerate var totalt menlös så har inte tittat på den. Bo 4 weekends, boka 4 sammanhängande nätter. Finns inte en sportmössa att jag får ihop det samt att antalet poäng var löjligt lågt så jag har ingen koll på vad som stod innan.
 

johhenrik

Medlem
Side note; såg att de just ändrat i min Accelerate för vintern. Innan var det "complete 6 of 9 events to get additional bonus" till nuvarande "complete 6 of 7 events...". De har således on the fly tagit bort de två självklara (typ bo en natt i Oktober (5000p) eller vad det nu var samt anmäl dig till kampanjen (500p)). Någon mer som upplevt samma sak?
Finns en hel del rapporter om det på FT. Jag brukar ta en screenshot av mina "som bevis".
 

Kris

Medlem
Finns en hel del rapporter om det på FT. Jag brukar ta en screenshot av mina "som bevis".
Hänger inte på FT tillräckligt inser jag. ;)
Jag har en risig PDF (html dump) som jag kan dra fram vid behov. Det är rätt goa kampanjer stundom, men det känns som att det allt som oftast är för mycket friktigt för att ta del av erbjudanden. Antingen som i exemplet ovan eller att saker inte postas rätt osv osv.
 

Kris

Medlem
Hänger inte på FT tillräckligt inser jag. ;)
Jag har en risig PDF (html dump) som jag kan dra fram vid behov. Det är rätt goa kampanjer stundom, men det känns som att det allt som oftast är för mycket friktigt för att ta del av erbjudanden. Antingen som i exemplet ovan eller att saker inte postas rätt osv osv.
Dra på trissor... I stand corrected. Denna gång postades Accelerate korrekt efter avslut. Min PDF behövdes inte denna gång

För att instämma i trådskaparens initiala budskap, det har verkligen drösslat in krediter under 2016.

2016 Year-to-date Summary
Total Points Earned: 615,658
Elite Qualifying Points Earned: 111,229 of 75,000 points for Spire Elite
Mer än 5x earning än qualified points. Om man har lite flyt med kampanjer kan det löna sig att hålla uppsikt på det. Krävde några mindre ombokningar, boka via app och ett par rundor room service osv. Också såklart jagande av tidigare Accelerate. Men inte så mycket mer än så.
 
Samma för mig. Jag är vanligtvis SPG trogen men resemönster i år har gjort att IHG gar blivit provider.
Lite accelerate och extra bonus har gjort att det har drösat in. Nu är det en till accelerate på g så....
Är det värt att satsa på Spire? Vad får man extra?
 

palmen

Moderator
Samma för mig. Jag är vanligtvis SPG trogen men resemönster i år har gjort att IHG gar blivit provider.
Lite accelerate och extra bonus har gjort att det har drösat in. Nu är det en till accelerate på g så....
Är det värt att satsa på Spire? Vad får man extra?
Denna sida beskriver väl det mesta men upp från Platinum så är det följande
100% extra poäng
Exclusive Choice Benefit Upon Receiving Status
Exclusive Hertz Gold Plus Rewards®
Five Star® Upgrade Upon Receiving Status.

Experience IHG® Rewards Club | Rewards That Travel With You | IHG

Jag kommer personligen att gå för Spire i år, väldigt lätt att uppnå om man bokar lite rates där man får 5-10k extra poäng per stay (och självklart bor man ju bara 1 natt)
 

Kris

Medlem
Samma för mig. Jag är vanligtvis SPG trogen men resemönster i år har gjort att IHG gar blivit provider.
Lite accelerate och extra bonus har gjort att det har drösat in. Nu är det en till accelerate på g så....
Är det värt att satsa på Spire? Vad får man extra?
Som nämnt är 100% bonus den huvudsakliga fördelen. Du får även 25k extern eller ge bort Plat-kort. Det har utlovats ytterligare benefits undrar en längre tid, men inget har mig veterligen hänt.

På vissa hotell får man lite bättre möjlighet till uppgradering (spekulation, svårt att veta om det vore samma utfall som Plat). Fick just 120RMB food credit på ihg I Kina. Tror det är en fördel som rullat ut officiellt här.

Summa summarum, 100% extra poäng är nog det som är den väsentliga skillnaden.
 
Toppen