Senaste nytt

Ett besök i Turkish Airlines nya business lounge i Istanbul

palmen

Moderator
Jag flyger flyger från Stockholm till Köpenhamn via Istanbul i businessklass med en nattliga transfer i Istanbul. Jag anländer till Istanbul 21:45 och reser därifrån 09:05 nästkommande dag och jag har ingen status. Får jag lov att besöka denna lounge precis när jag har landat i Istanbul eller måste jag vänta till avresedagen?

Tack för tipset, men jag tänkte övernatta på hotell (Turkish erbjuder STPC, STopover Paid by Carrier). Anledningen till att jag vill in i loungen redan på kvällen innan är att jag eventuellt känner mig småhungrig då. Kan jag komma in på morgonen därpå också eller är det max ett besök som gäller?

Har du köpt en enkelbiljett ARN-CPH via IST? Om det är en tur och retur gäller väl inte STPC? Då är det ju inte transfer utan just en utresa och en hemresa (även om det inte är samma flygplatser)
 
Har du köpt en enkelbiljett ARN-CPH via IST? Om det är en tur och retur gäller väl inte STPC? Då är det ju inte transfer utan just en utresa och en hemresa (även om det inte är samma flygplatser)
Ja, det är en enkelbiljett som kostade totalt 11250 miles (plus skatter och avgifter). Tack för varningen, dock.
 

johhenrik

Medlem
Fast de har ofta mycket bra viner. Viner för 200-300kr per flaska är inte ovanligt. Så det är allt bra valuta för pengarna iaf. ;)
 

rvarttinen

Medlem
Jo, det skulle jag nog våga påstå är lite ovanligt.
Tror inte vi hittade något mousserande när vi besökte loungen förra året. Däremot, som @johhenrik nämner, så finns det gott om olika bra viner (och sprit!). Gillade främst deras bemannade kaffebarer dock. Ja, och några av matluckorna ... tips: om du kommer från en längre flygning; passa på att ta lite massage - de har duktiga massörer som "patrullerar" loungen.
 
Toppen