Senaste nytt

Etihad Airways introducerar " Fare Choices " - totalt åtta nya alternativ

GBG

Medlem
Haha, textförfattaren kommer knappast erhålla Nobels litteraturpris :)

Skämt åsido, Google translate kan ju vara användbart om man vill ha en snabb översättning för personligt bruk, men att publicera texten offentligt är ju inte okej.
 

dashboard

Administrator
Hei, det var meg og mest for et test. Jeg møter Jacob imorgen og snakker om hans fortsatte engasjement i en periode fremover. Men siden det ikke var noen nye saker på BC idag tenkte jeg å teste en Google transatlantiske fra en sak fra vår systersite BusinessClass.co.uk.

Tydeligvis var det ikke bra nok. Så skal vi finne ut av hvordan vi publiserer saker fremover. Et interessant spørsmålet er: må alle news / reviews være på svensk, eller er verdensspråket engelsk like bra? Jeg vet Martin var positiv til å publisere saker på engelsk, noe alle kan!

Jason
 

Agö

Medlem
Detta med andra språk har diskuterats flera gånger i andra trådar. Vill jag läsa reserelaterade artiklar på engelska (vilket jag gör) läser jag sådana på andra sajter. BC hittade en nisch som passade mig och som saknades - fokus på Skandinavien/Norden och på eget modersmål.
 

Pho

Medlem
Kan bara instämma i @Agö kommentar! Det som har gjort BC unikt är att det skrivs på svenska/norska/danska.

När det gäller att skriva på engelska så vill många av oss tro att vi är mycket bättre än vad vi verkligen är. Jag tror alla förstår och kan göra sig förstådda, men vi tappar en del av nyanserna när vi använder något annat än vårt modersmål.
 

johhenrik

Medlem
Det svenska forumet gör ju bc unikt för oss. Vad gäller artiklarna så berör det mig inte om de är på engelska eller svenska dock.
 

Agö

Medlem
Det svenska forumet gör ju bc unikt för oss. Vad gäller artiklarna så berör det mig inte om de är på engelska eller svenska dock.
Kommenterar du t.ex. inte på nyhetsartiklar? Blir ju smått bisarrt att kommentera nyhetsartiklar skrivna på engelska med ett annat språk, må det vara svenska, danska eller norska. Bara för att ta ett exempel. Sedan är ju kvaliteten på det som publiceras ännu viktigare, där har vi varit bortskämda.
 
  • Gilla
Reactions: olo

johhenrik

Medlem
Kommenterar du t.ex. inte på nyhetsartiklar? Blir ju smått bisarrt att kommentera nyhetsartiklar skrivna på engelska med ett annat språk, må det vara svenska, danska eller norska. Bara för att ta ett exempel. Sedan är ju kvaliteten på det som publiceras ännu viktigare, där har vi varit bortskämda.
Det är väl 1% av mina kommentarer och jag kan leva med att kommentera på engelska om det är så. För mig är det redaktionella inte lika viktigt som forumet iaf.
 
Toppen