Ethopian Airlines Cloud Nine Lounge 2 - Addis Abeba

Diskussion i 'Lounger' startad av Big Birger, 25 Oktober 2019.

1. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, den här loungen osade inte direkt lyx. Den osade av något annat märkligt som troligen kan relateras till det som kvinnan i entrén höll på att koka över öppen eld. Undrar om det inte var bättre sikt i havet när vi dök utanför La Digue på Seychellerna, än vad det var i denna lounge.

Provade ingen mat, men det såg rätt så gott ut. Mannen mittemot tyckte i alla fall att kycklinggrytan var våldsamt smarrig. Han hämtade 3 stora tallrikar och åt med händerna. :)

Foto 2019-10-13 19 40 24.jpg

kvinna som eldar.png

Kris gillar detta.
  2. Tonton

Tonton Medlem

Jag tycker det är en trevlig lounge! Internet har förbättrats ordentligt också, vilket gjorde att det var perfekt att sitta där någon timma och jobba. Både mat och dryck levererar x10 bättre än vad SAS-lounge gör.

jerixon och Anders R gillar detta.
  3. Anders R

Anders R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När vi var där var det kaffe hon kokade.

Jönsson gillar detta.
  4. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att ha smakat maten är jag beredd att hålla med. :)

Tonton gillar detta.
  5. Sweden

Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske ny lounge snart. :) Hur långt har de kommit med bygget av "nya" flygplatsen? Flög med ET senast jan 2018.

6. Tonton

Tonton Medlem

Delar av nya terminalsdelen är öppen. Jag fick gå igenom där på min resa i september!

jerixon och Sweden gillar detta.
  7. airbus380.se

airbus380.se Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter just nu i loungen och imponerad över hur snabb internet är :)
    I januari 2020 öppnas hela terminalen och vi behöver inte trängas i bottenvåningen vid incheckning utan avgående är en våning upp via ramp. Och där är även nya incheckningen. Idag använder man nya säkerhetskontrollen och passkontroll på övervåningen.
    Ankomst blir på nedre planet!
    Numera är det i alla fall ingen säkerhetskontroll ute på gaten, vilket var ett irriterande moment!

Tonton, helgonet och Sweden gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!