Senaste nytt

Ethiopian Airlines till Seychellerna?

ulagun

Medlem
Fick ett lockande tips i ett annat inlägg att som blivande pensionär överleva några vintermånader på Seychellerna.
Dock hur ta sig dit i economy till rimligt pris?
Ethiopian verkar ha bäst priser och tidtabell från Sthlm, men hur är de att flyga med?
Recensionerna i BC gällande business class verkar OK men i economy?
Googlat runt lite och blivit avskräckt av vad jag läst.
Direkt slitna skitiga maskiner, oanvändbara toaletter, bedrövlig service, dålig catering, håller aldrig tiden, tar inget ansvar, obeskrivligt strul vid transfer på Addis flygplats, Alliance Gold nonchaleras.
Ja det är ingen ende på allt elände vad folk verkar ha råkat ut för. Det som får godkänt är nya Dreamlinern, men den flyger de inte från ARN.
Så vad ska jag tro, kan ett Star Alliance bolag vara så bedrövligt?
Efter Ukraine International till Tblitsi vågar jag inte utsätta hustrun för något motsvarande eller än värre igen.
Så som vanligt ber jag om er hjälp och goda råd.
Utresa runt jul/nyår 2015 hem slutet februari 2016
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har flugit ET ARN-ADD t/r i ekonomi. Det var väl inte dom bästa flygresorna jag gjort, flygmaskinerna hade några år på nacken och det märktes. Skulle säga att det mesta kändes rätt sunkigt förutom Servicen ombord som var bra, maten ätbar och laxen var bland det bästa jag någonsin ätit i luften. Hade inte haft några problem att flyga med ET igen. (Dock inte mitt första val av flygbolag, men med rätt pris...)
 
Last edited by a moderator:

ulagun

Medlem
Har flugit ET ARN-ADD t/r i ekonomi. Det var väl inte dom bästa flygresorna jag gjort, flygmaskinerna hade några år på nacken och det märktes. Skulle säga att det mesta kändes rätt sunkigt förutom Servicen ombord som var bra, maten ätbar och laxen var bland det bästa jag någonsin ätit i luften. Hade inte haft några problem att flyga med ET igen. (Dock inte mitt första val av flygbolag, men med rätt pris...)

Tack, men hur var toaletterna, speciellt vid slutet av flygningen.
F.ö skulle du rekommendera några dagar i Addis, eller enbart transit vidare?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tack, men hur var toaletterna, speciellt vid slutet av flygningen.
F.ö skulle du rekommendera några dagar i Addis, eller enbart transit vidare?

Har inget minne att toaletterna skulle ha varit ofräsha på något sätt. Addis var en spännande plats, hade stannat några dagar om det fanns tid för det. Däremot är flygplatsen riktigt trist, så kom inte i alldeles för god tid som jag gjorde med +6h att döda :(
 

Alf

Medlem
Jag tillhör de som aldrig skulle flyga med Ehtiopian Airways. Detta beroende på att dessa har en mycket hög olycksstatistik om man ser tillbaka i deras historia. Visst, det har blivit bättre. Jag undviker definitivt de flesta afrikanska flygbolag.

Ett bolag som jag istället skulle välja är Emirates som har en ganska bra förbindelse från Stockholm till Seychellerna med byte i Dubai. Priset ligger runt 10.000 kr t o r.
 

Senator

Moderator
Jag åkte CPH-FRA(SK)-ADD-SEZ(ET) dock i affärsklass medan jag hade två stycken bak. Vi åkte B777 och B737.. Tjejerna var rätt så nöjda med upplevelsen på ET hela vägen i ekonomiklass. Affärsklass lämnade en del att begära...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag tillhör de som aldrig skulle flyga med Ehtiopian Airways. Detta beroende på att dessa har en mycket hög olycksstatistik om man ser tillbaka i deras historia. Visst, det har blivit bättre. Jag undviker definitivt de flesta afrikanska flygbolag.

Blir det inte fel att sitta och kika på olyckor som hände innan ens jag föddes, känns som att rätt mycket har hänt på säkerhetsfronten sedan dess, eller vad säger du? Nog för att man varit inblandade i olyckor nu på senare dagar, men flygbolaget får väl ändå anses som säkert att flyga med och jämför man mot andra Afrikanska bolag borde det väl kvala in i toppen.
 
Last edited by a moderator:

Bryant

Medlem
Blir det inte fel att sitta och kika på olyckor som hände innan ens jag föddes, känns som att rätt mycket har hänt på säkerhetsfronten sedan dess, eller vad säger du? Nog för att man varit inblandade i olyckor nu på senare dagar, men flygbolaget får väl ändå anses som säkert att flyga med.

De har haft en hel del olyckor med DC-3 ;)
 

Alf

Medlem
Det är klart att dom blivit bättre på att förbättra säkerheten, annars hade dom förmodligen varit förbjudna att flyga inom EU. Men om någon frågar om detta bolag så väljer i varje fall jag bort det. För mej är det inte de billigaste biljetterna som styr resandet.
 

Timotey

Medlem
Jag tillhör de som aldrig skulle flyga med Ehtiopian Airways. Detta beroende på att dessa har en mycket hög olycksstatistik om man ser tillbaka i deras historia. Visst, det har blivit bättre. Jag undviker definitivt de flesta afrikanska flygbolag.

Ett bolag som jag istället skulle välja är Emirates som har en ganska bra förbindelse från Stockholm till Seychellerna med byte i Dubai. Priset ligger runt 10.000 kr t o r.

Du flyger inte SAS heller då?
 
Toppen