Ethiopian Airlines splitternya A350 - Cloud Nine "Safran Optima" Säten

Diskussion i 'Star Alliance' startad av simon_says91, 2 Januari 2021.

1. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pocket'en förklarar de väldigt "snäva" bilderna på t.ex. maten då bristen av vidvinkel är dess stora nackdel i trånga utrymmen. Kollat på en spegellös systemkamera med vidvinkellins? Har själv lekt lite med en ganska billig en (Canon M100) med gimbal för något år sedan med rätt skapligt resultat.

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag filmar maten med en Sony RX100 Mark V som har en brännvidd på 24-70mm ner till F1,8.
    Starterna och landningarna är med GoPro 7 och fäste till detta.

011430121 gillar detta.
  3. Thornado

Thornado Medlem

Personligen föredrar jag nog bara text istället för voiceover om man inte lagt väldigt mycket krut på voiceoverprocessen för att få den riktigt bra och proffsig. Har sett många youtube-videos där jag stört mig mycket på den som pratar.

Autonom, Mr Basic och El0 gillar detta.
  4. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok. 24 mm är marginellt bättre än Pocket'ens 25-26mm men låna en 12-15 mm lins och testa lite. Väl värt en investering i mina ögon.

5. Jag tycker Simply Aviation har ett klockrent koncept! Ändra inte.

Tack för bra review.

henke12 och simon_says91 gillar detta.
  6. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt Ethiopians hemsida har de 16st A359 i drift och 10st ”on order” (om hemsidan är dåligt uppdaterad, kan ovanstående vara två av de tio ”on order”?).
    Den 5 november besökte ET-AWO Arlanda (vill minnas att jag sett den). Vet du om dessa också har den nya inredningen eller 2-2-2? :rolleyes:

Edit. svarar mig själv. De äldre A359 har 2-2-2.

Last edited: 8 Januari 2021
  7. djmanosv

djmanosv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma dålig mat serverad i Business från ZNZ > ADD > ARN. Vi hade samma desert (cheesecake) serverad på alla 4 flygningar jag tog.
    Ingen frukost tyvärr, tyckte att business produkt är värre än pre-covid tider.
    De fixade en extra stol för vår bebisen att sova, så vi hade 4 platser istället av 3 som var uppskattat.
    De erbjuder ingen menu för att visa vad man kan beställa. Vad tyckte du om mat och dryckar @simon_says91 ?

Värst i mitt fall var från ADD --> ARL den 31 dec natt, och de serverade mat 12:45 på nätten, istället av erbjuda en bra frukost innan landing, som kändes jätte konstig..

Last edited: 8 Januari 2021
  8. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @djmanosv Psst.. du menar ARN, inte ARL... Skriv hela namnet om du inte är 100% på förkortningen.

djmanosv, Juancarlos och Tonton gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!