Senaste nytt

Ethiopian Airlines inför budgivning på uppgradering "Upgrade to Cloud Nine"

pep

Medlem
Nu fandt jeg rette tråd:

Bød 140 USD (laveste bud på deres hjemmeside) for Upgrade fra Eco til Business fra Kigali til Addis. Det er kun en B737-700 men 3 timer og 5 Minutter gør det attraktivt. Buddet gik igennem

Laveste bud ADD-KRT er 400 USD (begge veje) - selv om flyvetiden kun er 2 timer. ADD-KGL er 200 USD (dvs. dyrere "hjem" til KGL end "op" til Addis).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

adhoc76

Medlem
Nu fandt jeg rette tråd:

Bød 140 USD (laveste bud på deres hjemmeside) for Upgrade fra Eco til Business fra Kigali til Addis. Det er kun en B737-700 men 3 timer og 5 Minutter gør det attraktivt. Buddet gik igennem

Laveste bud ADD-KRT er 400 USD (begge veje) - selv om flyvetiden kun er 2 timer. ADD-KGL er 200 USD (dvs. dyrere "hjem" til KGL end "op" til Addis).

Ja men det kanske beror på att flygplatsen i Kigali minst sagt är basic? Det finns ju ingen lounge egentligen att tala om, mer ett separat rum. Jag kan nog tycka att det är rimligt att ta måttligt betalt för detta eftersom markservicen är så enkel. Addis är ingen märkvärdig flygplats heller, men loungen är ändå helt okej jämfört med vad som finns utanför.
 

pep

Medlem
Ja men det kanske beror på att flygplatsen i Kigali minst sagt är basic? Det finns ju ingen lounge egentligen att tala om, mer ett separat rum. Jag kan nog tycka att det är rimligt att ta måttligt betalt för detta eftersom markservicen är så enkel. Addis är ingen märkvärdig flygplats heller, men loungen är ändå helt okej jämfört med vad som finns utanför.
Der er nu en "ny" lounge med et moderat stort kitchen/buffet-section (åbnede 2015?). Maden er so-so. Ca. 5 kølediske med masser af øl (Mützig, Primus, Senator (@Senator ), Heineken, Skol, og Garunda(?)) og vand. Der er endda en bar med 8 stole og bartender. Sofa-section, TV-section, arbejds-section, læse-section. VIP-section i tilstødende lokale. Plads til >100 mennesker, men jeg har ikke set flere end ca. 5/gang. Men alle panoramavinduer mod flyvepladsen er afblændede (sikkerhed?), hvilket gør loungen mægtig trist og "lille" selv om den er i princippet udmærket.
 
Last edited:

adhoc76

Medlem
Der er nu en "ny" lounge med et moderat stort kitchen/buffet-section (åbnede 2015?). Maden er so-so. Ca. 5 kølediske med masser af øl (Mützig, Primus, Senator, Heineken, Skol, og Garunda(?)) og vand. Der er endda en bar med 8 stole og bartender. Sofa-section, TV-section, arbejds-section, læse-section. VIP-section i tilstødende lokale. Plads til >100 mennesker, men jeg har ikke set flere end ca. 5/gang. Men alle panoramavinduer mod flyvepladsen er afblændede (sikkerhed?), hvilket gør loungen mægtig trist og "lille" selv om den er i princippet udmærket.

Se där ja! Jag var där senast 2014... Så länge det finns Mützig så är det ju inga problem :)
 
Hej!

Jag ska flyga Bangkok till Arlanda med ett 18 timmars stop i Addis Adaba. Jag har uppgraderat sträckan Addis - Stockholm genom plus grade och undrar om hotellet under stoppet också kommer att vara enligt business standard?

Tack på förhand
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
Du vil få et bedre hotel. Personligt synes jeg at deres lavere standard af anviste hoteller er mere inspirerende med mere lokalkolorit
 
Du vil få et bedre hotel. Personligt synes jeg at deres lavere standard af anviste hoteller er mere inspirerende med mere lokalkolorit
Översätts danskans 'vil' som svenskans 'vill' eller engelskans 'will'? Google translate säger mig det senare men jag tvekar på att det stämmer. I vilket fall som helst så fick jag inte hotellet uppgraderat.
 

pep

Medlem
Översätts danskans 'vil' som svenskans 'vill' eller engelskans 'will'? Google translate säger mig det senare men jag tvekar på att det stämmer. I vilket fall som helst så fick jag inte hotellet uppgraderat.
Beklager. Det er altid noget uforudsigeligt med Ethiopian.
 

Samosaguas

Medlem
Kan rapportera om ytterligare två lyckade bud på uppgraderingar hos Ethiopian.

På sträckan FRA-ADD bjöd jag $515 för min uppgradering och lägsta bud tror jag var $490. På sträckan ADD-ARN bjöd jag $365 och där var lägsta bud $350.

På den första sträckan fick jag beskedet precis 48 timmar innan medan på den andra var ett dygn innan.

Ska försöka skriva ihop en kort reserapport om mina upplevelser av Ethiopian, särskilt flygningen FRA-ADD som var med en Airbus 350.
 
Toppen