Senaste nytt

Ethiopian Airlines fortsätter med Boeing 787 Dreamliner till Arlanda

palmen

Moderator
Ethiopians Dreamliner parkerade precis vid gate 18 på Arlanda. Om någon åker med dom idag blir det dreamliner från Stockholm.
Gillar verkligen den här platsen i loungen med utsikt över plattan.
 

Rebel

Medlem
Jag brukar flyga den och det till Vie är det ofta gott om plats men hem till ARN är det sen fullt. Ingen mera sovplats. 3 Platser i ECO på en 787 är nästan som en Ibis budget säng;). Är det ngn som har åkt där fram med Ethiopin, är det värt kostnaden??
 

Svante

Medlem
Det är strålande där fram. Full flat säte och alltid mycket bra service.
Men om prisskillnaden för en tvåtimmarsflight är värt 4000 t/r vet jag kanske inte. Men om jag ändå skulle resa i C till VIE från ARN så skulle jag lätt välja ET för tex C i OS/LH eller andra. Dessutom väldigt generösa med poäng till Eurobonus.
 

Olle A

Medlem
Vi åker i december med en 787 och då mellanlandar man i Rom (FCO) men verkar inte ha trafikrättigheter mellan ARN och FCO.
 

Rebel

Medlem
Det är strålande där fram. Full flat säte och alltid mycket bra service.
Men om prisskillnaden för en tvåtimmarsflight är värt 4000 t/r vet jag kanske inte. Men om jag ändå skulle resa i C till VIE från ARN så skulle jag lätt välja ET för tex C i OS/LH eller andra. Dessutom väldigt generösa med poäng till Eurobonus.

Sorry jag menar hela vägen till ADD. Dom är mitt sista minuten bolag om jag måste söder eller öster ut fort, typ imorgon eller så. De är billiga då. Men då blir det mest långt där bak i bussen:(
 

Xilan

Medlem
Menar du att de skulle flyga ARN-FRA-ADD med en 777? Det måste isåfall vara något tillfälligt - vad jag kan se så finns det inga planer på att byta från nuvarande 787. Det enda jag ser är att de ska gå ner i frekvens.
Ja de har faktiskt gjort det flera gånger. Under detta året har jag nog personligen sett en B772 mellan 5-10 gånger åtminstone, vid olika tillfällen. Då är det just linjen ADD-FRA-ARN.
 

agehall

Medlem
Intressant. Jag kikade på lite slumpmässiga datum framåt och samtliga visade 788. Men de gör säkert avsteg från det då och då när de känner för det.
 
Toppen