Ethiopian airlines - era erfarenheter

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Bulle, 17 Januari 2021.

1. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har i princip bara gott att säga. Har 8 Segment med dem och aldrig haft problem :)

chazzie gillar detta.
  3. Ethiopian är en riktig vattendelare. Jag har åkt FRA-ADD-SEZ-ADD med en blandning av B777-200LR och B737-800. Sen har jag åkt ARN-ADD-JNB-ADD-ARN med en mix av B777-300ER och B787-9. Allt i business.

Jag råkar gilla den öppna hårdvaran även den som är 2-3-2 eftersom jag är lång och gillar röra på benen när jag sover. Inte alltid kompis med alla moderna säten där man glider in i en låda. Jag skulle summera min erfarenhet som:

+ Schyssta plan, ofta nya fräscha
    + Lite äventyrskänsla
    - Mat, överlag en katastrof i mitt tycke. Särskilt från ADD, och bandaget som kallas bröd
    - Oinspirerade drycksutbud
    - ADD kaotisk om jag är snäll. Inte mycket premiumkänsla där nej
    -/+ Servicen ombord: jag har haft några guldkorn med det har varit väldig många riktiga bottennapp!

Jag har lovat Sambo Senator "aldrig igen".

NotRyan och Big Birger gillar detta.
  4. djmanosv

djmanosv Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Storst grejen är att de erbjuder ingen frukost, t.ex flug 23:40 på kvällen 31/Dec och fick äta middag 00:40, istället för att kanske sova direkt och få någon frukost på morgonen. Jag lyckades få bryggkaffe och varmmjölk för barn innan landning på Arlanda

Last edited by a moderator: 18 Januari 2021
    Tonton gillar detta.
  5. Johanna

Johanna Medlem

När jag ser din film här så tror jag att jag åkte det där planet från ADD till DXB. Men en gammal kärra på första benet.

Generellt gillar jag maten på ET. Tycker den är god. Den är inte lyxig men välsmakande.

6. mkubisztal

mkubisztal Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger idag med Ethiopian från Arlanda till Addis Ababa. För några dagar sedan när jag var inne för att kolla platser så var det 2-2-2 konfigurationen, standard. Idag när jag loggade in så är det 1-2-1, alltså den nya hårdvaran. Positivt för min del, hade förväntat mig den lite äldre varianten. Någon som är väl insatt och vet ifall det är ett undantag eller om fler avgångar kommer ske med den typen?

Gus, Daniel Brage, Mr Basic och 2 andra gillar detta.
  7. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de 1-2-1 på B789 (det var en sådan som flög till Oslo imorse och sedan står där över dagen)? :rolleyes:

Edit. Enligt FR24

8. mkubisztal

mkubisztal Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lär ju vara den.
    På expertflyer ser platserna ut så här.

Bifogade filer:

Mr Basic gillar detta.
  9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, trodde 1-2-1 endast fanns på A350. Kollade på seatguru (värdelöst, hade inte ens B789 öht). Kollade sedan ET:s hemsida men där länkade man bara till seatguru. o_O:D

10. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maten var väl sisådär, alltid en smaksak vad man gillar
    Servicen var bra

Provat både 787 & 777, och gillade gamla kabinen i 777 mer, det var betydligt mer plats.

Fick ändring av flygplansmodell på vägen från ADD till CPT, så räkna som vanligt med att du kanske inte får det som du bokar.

Bytet i Addis finns det diplomatiskt sagt, förbättringspotential...

Gus och Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!