Senaste nytt

Ethiopian Airlines: Byte av flygplanstyp, Stockholm-Rom-Addis Abeba?

Jacob

Medlem
Försökte just checka in på mitt flyg för imorgon, då det står att man kan göra det 48 h innan, men utan att lyckas. Blev hänvisad till checkin på flygplatsen fr o m 90 min före avgång.
Incheckningen öppnade betydligt tidigare än 90 minuter före avgång när jag åkte. Jag kan se på tidsstämpeln på mina kort att jag checkade in runt 18.15 (avgång klockan 21).

Annars kolla med biljettkontoret på Arlanda om de kan hjälpa dig. Kommer inte ihåg om Ethiopian finns som flygbolag i de allmänna incheckningsautomaterna.
 

rob74

Medlem
Incheckningen öppnade betydligt tidigare än 90 minuter före avgång när jag åkte. Jag kan se på tidsstämpeln på mina kort att jag checkade in runt 18.15 (avgång klockan 21).

Annars kolla med biljettkontoret på Arlanda om de kan hjälpa dig. Kommer inte ihåg om Ethiopian finns som flygbolag i de allmänna incheckningsautomaterna.

Jo, det stod att normalt så öppnar de 3 timmar före avgång och stänger 1 timme innan avgång. Jag tar Arlanda Express 19:20 efter BC-träffen imorgon, så då ska jag väl hinna med lite marginal. Stol har jag ju redan reserverat och jag kommer inte att checka in bagage.
 

Jacob

Medlem
Det ser faktiskt ut som vi får en Boeing 767 till Arlanda.

Tittar man på avgången Stockholm-Addis Abeba på söndag 17 juni (ET 715) står det faktiskt att det är en Boeing 767-300 som används. Även när jag plockar upp seat map för flyget visar den tydligt att det är en B763 med 2-2-2 konfiguration i business class.

Trevligt! Även fast stoppet i Rom då har plockats bort.
 

Jonas C

Medlem
Trevliga nyheter att man uppgraderar typen. Antar att flyga en 757 till gärnsen för sin räckvidd inte är vidare ekonomiskt då man gärna vill kunna ta med frakt också, bland annat. Någon som vet huruvida 767:eek:rna kommer få ny Business kabin?
 

Jacob

Medlem
Jag tror inte det blir permanent Boeing 767 till Arlanda, men uppenbarligen händer det.

Boeing 767 planen ser ut att vara lite modernare med bättre business stolar och givetvis mer utrymme ombord.
 

Bryant

Medlem
Det ser faktiskt ut som vi får en Boeing 767 till Arlanda.

Tittar man på avgången Stockholm-Addis Abeba på söndag 17 juni (ET 715) står det faktiskt att det är en Boeing 767-300 som används. Även när jag plockar upp seat map för flyget visar den tydligt att det är en B763 med 2-2-2 konfiguration i business class.

Trevligt! Även fast stoppet i Rom då har plockats bort.

När jag landade på ARN i söndags såg jag att ET var här med en 767.
 
Toppen