Senaste nytt

Ethiopian Airlines besöker Arlanda med Boeing 787 Dreamliner

737-800W behöver inte vara en nergradering komfortmässigt. 757 & 737 har exakt lika bred kabin och ET 738 är bra mycket nyare än deras 752.
 

Jonas C

Medlem
Då är det alltså fastställt. Man kommer att fortsätta trafikera ARN-rutten med B737-800 via Cairo. Inte kul alls då stolarna i Business inte är gjorda för long haul, ingen IFE finns att tillgå, och stoppet i Cairo mitt i natten gör det omöjligt att få en hyfsat natts sömn.
 

Palazzi

Medlem
Innebär förändringen att man även kommer kunna stiga av i Cairo är jag inte helt främmande för idén, men som det ser ut nu faller Ethiopian helt bort för mig....

Det är ju ganska ofta bra priser i C från Egypten, så om man enkelt kan flyga till Cairo blir iaf jag glad. Annars slipper jag helst Egypten i allmänhet och Cairo i synnerhet (värre ställa får man väl leta efter...)
 

Olle A

Medlem
Innebär förändringen att man även kommer kunna stiga av i Cairo är jag inte helt främmande för idén, men som det ser ut nu faller Ethiopian helt bort för mig....

Det är ju ganska ofta bra priser i C från Egypten, så om man enkelt kan flyga till Cairo blir iaf jag glad. Annars slipper jag helst Egypten i allmänhet och Cairo i synnerhet (värre ställa får man väl leta efter...)

Tror inte du kommer att kunna stiga av i Cairo. När jag åkte ner 14 september var det ingen som fick gå av men planet fylldes med passagerare från CAI till ADD. Samma visa på hemvägen 17 september. Alltså ganska gott om plats mellan CAI och ARN.
 
Toppen