I oktober bokade jag två enkelbiljetter med Ethiopian Airlines FRA-ADD-SEZ för att kunna utnyttja hemresan som spontanbokades när Dr. Miles postade den här dealen:
http://www.businessclass.se/forum/d...ublin-enkelresa-etihad-airways-2-300-sek.html
Idag kom kallduschen i ett mail från Expedia där det stod att jag skulle kontakta de direkt eftersom Ethiopian har gjort stora förändringar i min bokning. Självklart framgick inte vilka ändringar men det är ju inte så svårt att räkna ut vad som hade hänt. Ethiopian hade helt enkelt dragit ner kraftigt på trafiken ADD-SEZ.
Jag ringde Expedia direkt och de yrade om både ditten och datten utan att komma fram till någonting. Eller jo, de kom fram till att vi kanske kunde resa 5 dygn senare eller FRA-ADD-NBO-SEZ 2 dygn senare och med fruktansvärda bytestider. Så jag ringde Ethiopian istället.
Först var det omöjligt att få tag på någon som överhuvudtaget kunde göra någonting. Men efter lite HUACA så fick jag tag på en kille som gick med på mitt förslag att boka om oss till LH FRA-DXB och EK DXB-SEZ. Först påpekade han att Emirates inte ingår i Star Alliance varpå jag svarade att det stod honom fritt att trolla fram ett Star Alliancealternativ hela vägen FRA-SEZ samma dygn om han hellre ville det. Det skulle ju ha passat oss bäst. Efter några minuters väntan godkände hans supervisor upplägget. Tyvärr kunde han inte biljettera biljetterna utan jag skulle själv ringa upp Expedia och be de göra detta.
Sagt och gjort så ringde jag Expedia som självfallet inte kunde se att han hade godkänt upplägget och återigen började yra om 5 dygn senare etc. SUCK! Jag bad agenten att vänligen ringa Ethiopian och reda ut saken. Jag väntade i 35-40 minuter och bara sekunder innan agenten kom tillbaka med sitt resultat så poppade det upp ett mail från Ethiopian med biljetter FRA-DXB-SEZ med LH/EK!
Över förväntan Ethiopian Airlines! Bättra på telefonsupportens engelskakunskaper så är ni helt klart med i matchen!
http://www.businessclass.se/forum/d...ublin-enkelresa-etihad-airways-2-300-sek.html
Idag kom kallduschen i ett mail från Expedia där det stod att jag skulle kontakta de direkt eftersom Ethiopian har gjort stora förändringar i min bokning. Självklart framgick inte vilka ändringar men det är ju inte så svårt att räkna ut vad som hade hänt. Ethiopian hade helt enkelt dragit ner kraftigt på trafiken ADD-SEZ.
Jag ringde Expedia direkt och de yrade om både ditten och datten utan att komma fram till någonting. Eller jo, de kom fram till att vi kanske kunde resa 5 dygn senare eller FRA-ADD-NBO-SEZ 2 dygn senare och med fruktansvärda bytestider. Så jag ringde Ethiopian istället.
Först var det omöjligt att få tag på någon som överhuvudtaget kunde göra någonting. Men efter lite HUACA så fick jag tag på en kille som gick med på mitt förslag att boka om oss till LH FRA-DXB och EK DXB-SEZ. Först påpekade han att Emirates inte ingår i Star Alliance varpå jag svarade att det stod honom fritt att trolla fram ett Star Alliancealternativ hela vägen FRA-SEZ samma dygn om han hellre ville det. Det skulle ju ha passat oss bäst. Efter några minuters väntan godkände hans supervisor upplägget. Tyvärr kunde han inte biljettera biljetterna utan jag skulle själv ringa upp Expedia och be de göra detta.
Sagt och gjort så ringde jag Expedia som självfallet inte kunde se att han hade godkänt upplägget och återigen började yra om 5 dygn senare etc. SUCK! Jag bad agenten att vänligen ringa Ethiopian och reda ut saken. Jag väntade i 35-40 minuter och bara sekunder innan agenten kom tillbaka med sitt resultat så poppade det upp ett mail från Ethiopian med biljetter FRA-DXB-SEZ med LH/EK!
Över förväntan Ethiopian Airlines! Bättra på telefonsupportens engelskakunskaper så är ni helt klart med i matchen!