Ethiad Business A320

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av toer00, 11 Oktober 2019.

1. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kära BC vänner,

Nu är goda råd dyra... Bokade in en resa ftån Arlanda till Maldiverna med Ehiad via Manchester och Abu Dhabi.Biljeten bokade i D-klass vägen ut och W-klass på vägen hem (via Abu Dhabi och Bryssel). Bokningen gick bra men vid seatingen upptäckte jag att jag inte kunde seata oss mellan Abu Dhabi och Male, orsak alla säte i business (liten A320 med enbart 16 platser i Business) verkar var upptagna... o_O. Alla andra sträckor seatades utan problem.

Så nu är goda råd dyra, någon som råkat ut för detta tidigare...? Ingen risk för nedgradering hoppas jag.. hur hanterar man denna situation? Betald biljett ingen award...

2. pep

pep Medlem

Is i maven! Det ordner sig vel ved indcheckning eller senest ombord? Jo mindre man gaar op i seating jo nemmere bliver ens liv...

toer00 gillar detta.
  3. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ombord kan bli lite svårt... ;-)
    Förhoppningsvis har de blockade säten av annan anledning än att de är köpta.. ;-)

Annars blir det roligt...

upload_2019-10-11_7-49-51.png

John Rosenbaum gillar detta.
  4. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som 1 A plus 1 F , alltid ör blockade (basinet)...
    Får hoppas att vi kan byta så att vi får sitta bredvid varandra... ;-)

5. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prova att slå en pling till Etihad närmaste service nummer, de borde nog ge nåt vettigt besked.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När flyger du och finns det någon senare avgång på AUH-MLE som ni kan bli flyttade till ifall det skulle visa sig vara överbokat i business?

7. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu på söndag den 20/11 kl 01:00 fr. AUH, nästa tillgängliga flight är 09:00...

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1A och 1F dvs bassinet seats är blockade, övriga stolar upptagna och flygningen nollad i business. Min gissning är att de inte har överbokat business och förmodligen löser sig seatingen vid incheckning, på flygplats eller i värsta fall ombord.

toer00 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!