Parodin fortsätter.
Den 5 september fick jag, och många fler, ett e-postmeddelande där det framgick att servicenivån ECO förändrats. Sammanfattat ingår det inte längre snacks. Min bokning är i ECO. Vill man ha en påse nötter i framtiden för man boka den nya produkten, ECO Plus.
Dagen efter fick jag återigen ett tafatt mail från Estonian Airs kundtjänst. De vidhåller sib galna reroute som kostar mig och kompisen fyra arbetsdagar. Men nu kommer det riktigt lustiga - vi erbjuds uppgradering till ECO Plus på sträckorna OSL-TLL och TLL-OSL. Vi erbjuds alltså de där nötterna vi redan varit berättigade till. Skrattretande.
Vi har sammanfattat vårt case, som nu pågått i åtta veckor. Får vi ingen seriös respons kommer vi välja alternativet "full refund" och aldrig någonsin mer befatta oss med Estonian Air.
Intressant, men tragiskt... Jag läste faktiskt om de nya kabinklasserna förra veckan, och tänkte direkt på din bokning. I meddelandet stod bara att de skulle "kontakta berörda resenärer". Naivt nog trodde jag att det skulle innebära att alla i ekonomi skulle uppgraderas till Eco Plus (allt annat vore ju skandal).
Dock så har jag genom din tråd fått erfara att bolaget bara verkar vara en lång serie skandaler, och ditt senaste meddelande förändrar inte direkt den uppfattningen.
Under de senaste månaderna har jag sett en total reformering av Estonian Airs flygprodukt, men inget verkar bita på den sviktande ekonomin. De skulle kanske fundera på att höja priserna 10% , tror inte många resenärer skulle byta bolag efter en sådan modest höjning.
Vad jag förstått tar pengarna totalt slut i Oktober, och staten går inte in med mer... Konkurs innan årslutet är att vänta. Det enda alternativet som presenterats ,som skulle kunna rädda bolaget, är ett sammangående med Air Baltic... Jag tror faktiskt att det skulle vara en bra lösning...
Om jag var SAS/Eurobonus skulle jag ta mig en funderare på om samarbetet med Estonian bör avslutas...