Senaste nytt

Ersättningar Norwegian?

Vet inte vilka du syftar på som stora drakar, men jag har If nu men det var samma sak med Trygghansa. De vill ha personnummer på alla som bor i hushållet och ska beröras av försäkringen. Jag har exempelvis min mamma skriven hos mig sedan ett tag tillbaka om hon berörs inte av min försäkring.

T ex TryggHansas hemförsäkring (Villa) gäller för alla som är bosatta på adressen och som står med i försäkringsbrevet omfattas av försäkringen.

I ditt fall står din mor inte i försäkringsbrevet kanske?
Japp, ni har rätt. Om flera vuxna människor bor i samma hushåll så behöver de vara angivna i försäkringsbrevet numera, verkar ha ändrats sedan tidigare. Antar att det beror på att variationen av hushållskonstellationer har ökat betydligt de senare åren. Finns ju exempel på när 67 personer är folkbokförda på samma lägenhet, det har väl blivit för dyrt för försäkringsbolagen. Så förändringen är bra för de allra flesta försäkringstagare eftersom premien blir mer rättvis. Men det hjälper ju inte i det här fallet då om personen i fråga inte står med på försäkringsbrevet.

Kan man förresten vara folkbokförd på en adress i Sverige när man inte bor i Sverige? Man ska väl ange utlandsadressen till folkbokföringen när man flyttar utomlands?
 
Toppen