Senaste nytt

Ergonomiska stolar

bstark

Medlem
Själv kommer jag säkert någon gång köpa en Herman Miller Embody. En dag när man inte har roligare grejer och bränna pengar på - som man alltid har.

Men mitt höj och sänkbara bord som ska komma 2013-01 ser jag fram emot.
 
På förrförrförra jobbet hade vi Ullman Q-Lite (Stol Ullman Q-Lite komplett | Kontorsstolar | Office Depot - Kontorsmaterial) och jag trivdes väldigt bra med dem, trots att de ser lite konstiga ut. Jag tror de flesta på kontoret gillade dem även om en del föredrog andra stolar vilket är naturligt eftersom vi trots allt är skapta lite olika. Jag tror till exempel inte Agehall är något stort fan av dem eftersom han verkar gilla lite mer vräkig komfort i en recliner :) . En Ulmanstol är lite hårdare, utan att för den skull vara obekväm, vilket gör att man omedvetet byter ställning ofta vilket minskar belastningen på kroppen sägs det.

Den finns även i en variant för personer över 190 cm och heter då visst Nite-Flite.
 

agehall

Medlem
Jag tror till exempel inte Agehall är något stort fan av dem eftersom han verkar gilla lite mer vräkig komfort i en recliner :) . En Ulmanstol är lite hårdare, utan att för den skull vara obekväm, vilket gör att man omedvetet byter ställning ofta vilket minskar belastningen på kroppen sägs det.

Helt korrekt. Jag formligen hatar dessa stolar. Jag begriper inte heller argumentet för att göra en hård och obekväm stol. Jag sitter inte helt stilla oavsett vilken stol jag sitter i, så att den är hård och obekväm blir knappast ett plus i min bok. Det är bara en ursäkt för att hålla nere på produktionskostnaden imho.
 

kristerj

Medlem
Själv skulle jag gärna sitta i denna, men det krävs förhandlingar innan det blir OK på inköpet

Maserati _220_poltrona1.jpg
 
jag har iof aldrig fattat rekomendationen..du sitter för mycket och för dåligt..du ska ha en stol som gör att du sitter längre och bättre..detta är enligt mig en 2 stegs raket..bra stol och bra träning för att komma tillrätta med nacke/axlar rygg problem..
 
Toppen