Erfarenheter Grosvenor House, Dubai?

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av rvarttinen, 4 Juni 2017.

1. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Är lite nyfiken på Grosvenor House i Dubai Marina. En del av er andra på BC har bott där och av kommentarerna att dömma så är det mycket bra hotell. Och, troligen ett i vår smak.

Undrar dock lite över hur jag kan optimera vistelsen där:
    - det tycks bestå av två torn? Vilket är att föredra, T1 eller T2? Kanske det inte spelar någon roll?
    - värt att uppgradera till premier rum och nyttja loungen? Andra fringisar med premier?
    - andra saker värda att ta i beaktande? Något litet 'offer' som bör kollas in?

2. Jag har bott där med en polare som är Platinum 75. Grym upplevelse:
    Uppgradering till en två rums suite
    Grym lounge, kanske den bästa jag har varit i på ett hotell
    Trevlig pool

jerixon och rvarttinen gillar detta.
  3. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    En pol med bara män i.

SilverJonten och Agö gillar detta.
  4. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    T2 Definitivt. Kör på Premier room. Level5 loungen är grym. Jag bokar alltid flexible rate via telefon
    med SPG sedan kör jag ombokningar allt eftersom det närmar sig för att sedan ta en fixed rate
    om det nu är bättre priser nära inpå. Jag har ca 75n på GH hittills och detta är definitivt ett favorithotell.
    Dessutom nyttjar man alla faciliteter på LRM som ligger på en av Dubais största strandtomter.

Vill du ha mer info så bara fråga på.

@Magnus_K lär också ha en del info om GH

Last edited: 5 Juni 2017
    ARN-MIA och rvarttinen gillar detta.
  5. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ca 50 nätter från GH i år.
    Utmärkt hotell som har två sidor, väldigt bra business hotell men också genom att dom äger Le Royal Meridien så får du stranden och den biten.
    Loungen har jag tillbringat bra många kvällar i så det är second home nästan.
    Som @segra och @Senator skriver så är det ett utmärkt hotell i övrigt och har testat ett flertal olika rum och lägenheter både i T1 och T2.
    Har du frågor så tveka inte på att höra av dig så ska jag hjälpa dig vidare.

rvarttinen gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tack responsen och erbjudandet! Återkommer gärna lite senare när vi har några mer specifika frågor.

7. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade i helgen för vårt besök i oktober. 1270 AED/Natt eller 2794 Skr/Natt för Premier rum. Måste säga att
    det är otroligt prisvärt eller rent ut sagt ett kap för ett hotell som detta och med de förmåner som kommer med
    ett Premier rum. Bokade även 1 natt på Scandic i Köpenhamn nu i september och som jämförelse fick jag betala
    2227 Dkr / 2856 Skr för detta........

rvarttinen och Magnus_K gillar detta.
  8. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @segra inkl skatter?
    Jag fick också pangpris när jag bokade till päronen förra veckan.

9. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inklusive skatter

10. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    soft!
    Inte bott där på 2mån så måste tillbaka och snacka lite med personalen känner jag :)
    Men såg att jag klockat in på 50 nätter year to date på GH :)

Knucket och segra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!