Senaste nytt

Erfarenheter från turo.com?

J S

Medlem
Har använt dem ett antal gånger. Funkat smärtfritt varje gång och ca halva priset mot hyrbilsfirma. Vad som väl händer när något strular kan jag inte svara på men de allra flesta uthyrare jag stött på har varit väldigt tillmötesgående. Har både träffat på de som personligen överlämnar bilen men även de som har det som business med bilen parkerad på flygplatsparkeringen. Finns inbjudningskod om så önskas.
 

fly4fun

Medlem
Jag har hyrt Tesla genom Turo 3 gånger och det har fungerat bra.
Senast jag hyrde fick jag bilen skrapad på en parkering men den skyldige hade lämnat kvar sina kontaktuppgifter som jag skickade vidare till ägaren och det kostade mig inte något alls. Behövde inte betala för elen (laddning) heller.

upload_2019-12-1_22-59-56.png


upload_2019-12-1_23-1-39.png
 

RimaZ

Medlem
Någon som använt Turo i USA nyligen? Hur väl fungerade det och hur gäller försäkringar etc. om man bokar bil genom AMEX Elite t ex?
 

ARN-MIA

Medlem
Någon som använt Turo i USA nyligen? Hur väl fungerade det och hur gäller försäkringar etc. om man bokar bil genom AMEX Elite t ex?
Jag har hyrt bil via Turo och det är smidigt om man vill prova någon ny modell. Skulle inte ta det om det var för mer än några dagar då de är dyrare än hyrbilsfirmorna när man väl har räknat in alla avgifter. AMEX täcker inte från Turo då de inte är en hyrbilsfirma, utan en plattform för att hyra ut sin privata bil.
 
Toppen