Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

Sleipner

Medlem
På tal om Sheraton Stockholm, var på Sverige vistelse för nån vecka sen och bokade Sheraton då - är Guld på både SPG och Hilton så tog halva tiden på Hilton Slussen och andra halvan på Sheraton

Vid ankomst till Sheraton så ställde vi oss som vanligt i den Guld/Platinum "avspärrade" delen och väntade på hjälp
inget hände.. trots dubbel bemanning i disken så klev glatt allehanda gäster före och stegade fram helt utan att någon som helst brydde sig om oss

först efter en 5-6 gäster hade fått sina incheckningar klara före oss så fick vi gå fram, jag frågade om vi som är guld ska vänta extra länge nu mer men fick bara något mummlade till svar, inte så att man tränger sig före och viftar med kortet före andra och har sig - men står man där framme så tycker jag att man ska bli uppmärksammad lite tidigare

vi var rätt jetlagade och ville mest komma in på rummet..

ingen uppgradering, halvdant rum med utsikt över den där DDR byggnaden på andra sidan.. Nja vet inte, hört mycket bra här på BC om SPG men tar en funderare nästa gång i Sthlm, på Hilton blev vi uppgraderade och det mesta funkade helsmidigt
 

KiMeister

Medlem
På tal om Sheraton Stockholm, var på Sverige vistelse för nån vecka sen och bokade Sheraton då - är Guld på både SPG och Hilton så tog halva tiden på Hilton Slussen och andra halvan på Sheraton

Vid ankomst till Sheraton så ställde vi oss som vanligt i den Guld/Platinum "avspärrade" delen och väntade på hjälp
inget hände.. trots dubbel bemanning i disken så klev glatt allehanda gäster före och stegade fram helt utan att någon som helst brydde sig om oss

först efter en 5-6 gäster hade fått sina incheckningar klara före oss så fick vi gå fram, jag frågade om vi som är guld ska vänta extra länge nu mer men fick bara något mummlade till svar, inte så att man tränger sig före och viftar med kortet före andra och har sig - men står man där framme så tycker jag att man ska bli uppmärksammad lite tidigare

vi var rätt jetlagade och ville mest komma in på rummet..

ingen uppgradering, halvdant rum med utsikt över den där DDR byggnaden på andra sidan.. Nja vet inte, hört mycket bra här på BC om SPG men tar en funderare nästa gång i Sthlm, på Hilton blev vi uppgraderade och det mesta funkade helsmidigt

Det är min erfarenhet också. Är själv guld på både SPG och Hilton, och i Stockholm väljer vi numera Hilton varje gång. Tycker faktiskt Hilton Slussen är kanon, har nog inte haft en dålig vistelse där överhuvudtaget.
 

jlantz

Medlem
Sheraton Stockholm är enligt min erfarenhet at best strax under godkänt, oftast bedrövligt. Slitet, halvdann service och trista lokaler - uppgradering behövs verkligen. För SPG tycker jag Hotel Skeppsholmen leverarar den bästa upplevelsen by far, men Miss Clara och Nobis är inte heller fel och ligger mer bekvämt till.
 

Henrico

Medlem
Miss Clara är oerhört mycket bättre tycker jag. Bra frukost, trevlig personal och riktigt bra rum. Nobis var jag inte fullt så imponerad av, ok rum men lite snorkig personal och frukosten av inte alls lika bra.
 

jlantz

Medlem
Bor alltid på Miss Clara när jag är i Stockholm av jus de anledningarna. Har jag mer tid bor jag på Hotell Skeppsholmen - samma koncern och betydligt trevligare vy, men lite osmidigt att ta sig fram och tillbaka.
 

hg1980

Medlem
och för den hugade SPG-medlemmen så ger det 500 extra poäng per besök när du äter där
Är det där aktuellt fortfarande? Skall börja bo på Sheraton Stockholm är tanken för mina resor till Stockholm. Nybliven medlem till SPG (blir guld via Amex Platinum). Någon ovärderlig info att dela med sig av? :)

Edit: Såg nu att så inte var fallet. 15% rabatt i restaurangen istället.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Är det där aktuellt fortfarande? Skall börja bo på Sheraton Stockholm är tanken för mina resor till Stockholm. Nybliven medlem till SPG (blir guld via Amex Platinum). Någon ovärderlig info att dela med sig av? :)

Edit: Såg nu att så inte var fallet. 15% rabatt i restaurangen istället.

Ja - du har rabatt på alla restauranger som Starwood har. Även om du inte bor på hotellet i fråga.
 

rvarttinen

Medlem
På tal om Sheraton Stockholm, var på Sverige vistelse för nån vecka sen och bokade Sheraton då - är Guld på både SPG och Hilton så tog halva tiden på Hilton Slussen och andra halvan på Sheraton

Vid ankomst till Sheraton så ställde vi oss som vanligt i den Guld/Platinum "avspärrade" delen och väntade på hjälp
inget hände.. trots dubbel bemanning i disken så klev glatt allehanda gäster före och stegade fram helt utan att någon som helst brydde sig om oss

först efter en 5-6 gäster hade fått sina incheckningar klara före oss så fick vi gå fram, jag frågade om vi som är guld ska vänta extra länge nu mer men fick bara något mummlade till svar, inte så att man tränger sig före och viftar med kortet före andra och har sig - men står man där framme så tycker jag att man ska bli uppmärksammad lite tidigare

vi var rätt jetlagade och ville mest komma in på rummet..

ingen uppgradering, halvdant rum med utsikt över den där DDR byggnaden på andra sidan.. Nja vet inte, hört mycket bra här på BC om SPG men tar en funderare nästa gång i Sthlm, på Hilton blev vi uppgraderade och det mesta funkade helsmidigt

Påpekade du något för personalen när du var på plats? Fyllde du i enkäten efter vistelsen? De flesta, få, fall då det varit något som inte varit bra har jag påpekat detta och blivit kompenserad på plats. I enkäten som skickas ut efteråt så finns det en möjlighet att påpeka att om eventuellt strul uppstod och det inte löstes. Har hänt någon gång och då fått kompensation i efterhand (bland annat fria nätter, restaurang voucher, etc.). Bäst är väl ändå att tala om på plats att man inte är nöjd och de har en möjlighet att lösa det hela där och då ...
 

FF#1

Medlem
Största problemet med Sheraton Stockholm är att det väldigt ofta är helt fullbokat.
Sen finns det andra problem med små rum, utsikt och sånt. Men dit tar jag mig oftast inte... :)
 
Toppen