Senaste nytt

Erfarenheter från Sheraton Stockholm

onobond

Medlem
Trots det extremt låga priset är det inte riktigt samma bredd och genomslagskraft som när Sheraton Lisbon 2012 firade 40 år med att från medio mars och resten av året dagligen ha 40 rum till priset av 40€. God tillgång, alltså, och kunde bokas på nätet. Begränsningar var max 4 rum per bokning (begränsat? ;) ), max 2 nätter i följd; men inget hinder boka B2B.

Undrar just om man får räkna både stays och points? De senare blir ju inte mycket att hänga i julgranen, men en stay för 45 kr är ju en bråkdel av vad mitt personliga rekord är (Indonesien 2003, motsvarande 229 SEK)

Kul för de som kommer fram, de flesta får nog nöja sig med beskedet "Just nu är det många som ringer..."
 

Vaniljvodka

Medlem
Sheraton Stockholm fyller 45 år i år och kommer "fira" det genom att sälja ut 45 hotellrum för 45 kronor, under 45 minuter nu på fredag den 29 januari.

Sheraton Stockholm fyller 45 år och släpper 45 hotellrum för 45 kronor - Sheraton Stockholm Hotel

Hur många kommer hänga på luren kl 14:00 på fredag? :)

Helt omöjligt. Ringt närmare 50 ggr och fått en upptaget-ton eller "det är svårt att komma fram just nu, var vänlig försök senare". De har ju även dubbla EB-poäng (700 x 2) på vistelser fram till sista mars.
 

onobond

Medlem
<snip>
Kul för de som kommer fram, de flesta får nog nöja sig med beskedet "Just nu är det många som ringer..."

Helt omöjligt. Ringt närmare 50 ggr och fått en upptaget-ton eller "det är svårt att komma fram just nu, var vänlig försök senare". De har ju även dubbla EB-poäng (700 x 2) på vistelser fram till sista mars.

får bara upptaget ton med. försökt i 15 minuter nu.

Någon som lyckades komma fram? Jag hade inte tur.

Först nu kom jag åt säljaren. Tyvärr "alla rum gick på bara några minuter sa hon. Jättemånga som ringt"

Just nu är det många återkommande gäster som undrar över bästa sättet att genomföra en jubileumspromotion :)
 
Bodde på Sheraton 3 ggr i slutet på förra året och det var väl som förväntat - svenskt. Lite så där lagom.
Loungen var dock en överaskning - juste utbud på dryck och mat MEN som vanligt så förstörde de från väst ljudnivån. Storleken är ju inte ala inomhushall så man sitter ganska packat och då blir det för mycket med "awesome", "double that" och "super" var och varannan sekund i en oktav som skulle kunna klara 3 steg ned.
Rummen var lite schaviga och korridorenas belysning fick mig att glida in på The Shining tankar. Lite lyhört ffa ut mot korridoren så man fick höra både det ena och det andra :)
Det som talar till en stor fördel är läget - jag var där som turist 2 av gångerna och närheten till både "centrum" och gamla stan var uppskattat.
Prisvärt? Tja! Lite i mest laget nivå/pris.
 

FF#1

Medlem
Äntligen så har jag fått prova på Sheraton Stockholm. Bokade ett Club room här om veckan, förutom utsikten mot innergården så var det ett trevligt rum. Loungen var riktigt bra, med ok mat och dryck. Bra frukost i matsalen.
 
Sitter i loungen och falafeln är som den brukar -- god
Annat gott är parmaskinka på bröd med olivsalad eller några köttbullar på italienskt vis
Gt att skölja med
 
Toppen